Ang graviditet etter konisering...

Lefsen84

Forumet er livet
Jeg har alltså blitt konisert( fjernet livmortappen min med en laser) sist uke, og har da fått karantene på sex i 3 uker.. men vi vil jo ha flerne unger og dette var så dum timing! Så det jeg lurte på er det noen som vet hvor fort man kan bli gravid etter ett slikt inngrep eller noen som har vert borti dette før? Jeg har blitt bedt om å ta en ny celleprøve innen 6 mnd, men jeg orker ikke å vente såå lenge før å bli gravid[:-]

Kan ikke huske at jeg fikk beskjed om å vente med å bli gravid.. Ta å ring legen imorgen å hør, så slipper du å lure! :)

Jeg har ikke fjernet hele, men endel.
Jeg ble da (i 2007) forsikret om at de tar så lite som mulig, og er fokusert på å ikke ødelegge for fruktbarheten min siden jeg var så ung, 23 år.

Som du ser i signaturen, jeg er halveis i nytt svangerskap[:)]

Man skal ha litt ekstra oppfølging under svangerskap pga økt risiko for tidlig fødsel. Dette visste hverken legen eller jm min noe om, men gyn min vil ha meg inn til ny sjekk når jeg rundt 30 uker[;)]
Jeg tar celleprøver fortsatt en gang i året.
Jeg tror kanskje jeg ville ventet med å bli gravid til du har vært på den første 6 mnd ktr, den er jo for å forsikre seg at de har tatt nok, og at det ikke er videre spredning. Det er for din egen helses skyld.

Lykke til!!!

Back
Topp