Ang gravidbelte

Æ går å vente på at mitt ska kom i butikken, mått bestill fra leverandør forrige uke..

ORIGINAL: Tøsa

i følge trygg trafikk : aldri [;)]

Kunne du gitt en referanse med link på dette?

brukte det ikke for har ikke troen på at det beskytter i grunn... Fester heller det normale belte riktig

Anbefalt fra 8uker...

De sier at det ikke er noe tryggere, men man veit aldri. Dessuten, det er MYE mer komfortabelt å bruke! [;)]

Gadd ikke å kjøpe det beltet,for alle sa det ikke var vits.

Har ikke brukt det jeg. Like greit å bruke vanlig bilbelte, og ha nedre delen under magen..

Jeg begynte i uke 5-6.
Bryr meg ikke om at det liksom ikke skal være vits å bruke det, føler meg mye tryggere med det og beltet ligger mye bedre enn når jeg ikke har det. For da glir beltet opp til magen uansett hvordan jeg legger det.

vi kræsjet i 80 km i timen da jeg var 8 mnd på vei.. traff bil foran og ble påkjørt igjen bak.. airbag og alt ble utløst.. kraftig smell.. jeg brukte gravid belte og er super glad for det.. også her sa leger og jordmødre at det hadde gått gale om jeg ikke hadde brukt det.. ser også at det står at de knappene på gravidbelte ville sprette opp ved et sammenstøt.. mine gjorde no ihvertfall ikke det.. JEG vil anbefale å bruke det!

Kommer til å bruke det uansett, og sambo er veldig opptatt av at jeg skal bruke det [:)]
Er bare litt usikker på når det er greit å ta det i bruk [:)]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: 2007baby

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

Synes det er veldig rart at de sier sånn jeg. Mamma kjenner en som krasjet da hun var 6 mndr på vei. Og legene sa at hvis hun ikke hadde brukt det beltet så hadde ikke babyen vært i live i dag. Jeg krasjet når jeg gikk med Lucas og hadde ikke jeg hatt det beltet så er det ikke sikkert jeg hadde hatt han hos meg i dag. Jeg ble slengt temmelig hardt bakover.

aner ikke jeg nei... bare videreformidler informasjon her.
har hørt flere tilfeller der legen har sagt det samme.
men hvordan vet legen det? har han kompetanse til å vite hvordan et normalt belte ville oppført seg i forhold? vet ikke jeg altså... bare spør.

Jeg vil vel tro a en lege har kompetanse i å si hvordan babyen har det i magen enn trygg trafikk. En lege er jo klar over alle de medisinske faktum og hva som kan skje ved et uhell i trafikken og graden av det. E nok enig i at har veldig mye med hvor beltet er på magen, men og har erfart gjennm 2 fullførte svangerskap og det tredje påbegynt at det er ikke lett å få plassert belte riktig. Da bruker jeg heller BeSafe graviditetsbeltet.

Synes det er veldig rart at de sier sånn jeg. Mamma kjenner en som krasjet da hun var 6 mndr på vei. Og legene sa at hvis hun ikke hadde brukt det beltet så hadde ikke babyen vært i live i dag. Jeg krasjet når jeg gikk med Lucas og hadde ikke jeg hatt det beltet så er det ikke sikkert jeg hadde hatt han hos meg i dag. Jeg ble slengt temmelig hardt bakover.

Samma her. Krasja da jeg var 20 uker på vei. Skambeinet mitt fikk støyten. Hadde jeg ikke hatt gravidbelte hadde magen tatt hele støyten og det er ikke sikkert det hadde gått så bra, ifølge legen og jordmørdrene.

Det er jo ikke annet en dings som "trekker" ned beltet. For min del så klarer jeg ikke å ha beltet under magen uten gravidbeltet. Det sklir opp til magen[&:]

ORIGINAL: mammamilla

Kommer til å bruke det uansett, og sambo er veldig opptatt av at jeg skal bruke det [:)]
Er bare litt usikker på når det er greit å ta det i bruk [:)]

Begynn akkurat når du føler for det du, snuppa[:)] De anbefaler å ikke vente lenger enn 12 uker med å ta det i bruk[:)]

Eg begynte med det sånn ca 10 uker på vei- kvifor ta sjangsen på å ikkje bruke sier eg[;)]

samme har eg også hørt flere historier om, også på babyverden.   eg tenker at det er mest positivt når en er kommet ett godt stykke på vei og magen begynner å bli stor. viss en da krasjer så vil det ta av litt av presset på magen/livmora. alle monner drar[;)] 

Eg brukte det når eg var gravid og vil bruke det neste gang! [:D]

Back
Topp