Ang glansgrad på takmaling!

FancyPants

Forumet er livet
Tror dere det går greit å bruke glansgrad 07 i taket? Taket er helt slett, malt fra før.
Jeg leser på nett at det er lettere å få det pent jo mattere malingen er, og at det vanlige er 02. Jeg fikk beskjed i malingsbutikken at jeg kunne fint bruke 07, men hvis det er vanskelig å få det pent så går jeg tilbake med den altså.

Hmm.. jeg har brukt glans 15 på stue,kjøkken og soverom. I gangene har jeg brukt glans 40(pga vegger og tak i samme farge å maling)
Har ikke hatt noe problem med å få det fint med noen av di jeg iallefall.[:)]

Ingen problem, mange skyr 02 fordi den er så grov og matt at den ikke er mulig å vaske i ettertid...
Og noen tips: når man maler tak må man jobbe fort, på små områder av gangen, og jobbe seg fra lyset.
Man kan og åpne vinduer og dører for å senke temperaturen slik at malingen tørker senere[;)]

TAkk for tips![:D]

Jeg leier leilighet og ska flytte om et par uker, så da må taket være bra.. Klart å få sot fra stearinlys et sted og da må hele taket males.. 32 kvm. Jippiiii....[8D]

Du må jo vaske det før du maler uansett, kanskje det er nok for å få vekk sot??

Flytta fra ei leilighet i fjor hvor det var endel flekker på dører f.eks som jeg aldri hadde klart å vaske bort med jif skurekrem eller noe som helst!
Fikk tak i noen sånna helt hvite svamper som var helt geniale og fjernet alt!
Samma str som sånne kjøkkensvamper nesten, men helt hvote. Tror de var i 4-pk. Fukter dem bare med vann og så vasker du! Verdt et forsøk i stedet for å male 32 kvadrat kanskje?
Fant det i vanlig dagligvarebutikk, men det var ikke alle som hadde dem!

Back
Topp