Ang GEM

Kranglefanten

Forumet er livet
Jeg har vært Sandefjord rundt i dag for å få tak i mer GEM til klumpen, siden han nå har gått ei uke med diarè og startet å kaste opp i natt igjen. De hadde det ikke på noen av apotekene her, og fikk tilslutt tak i usle 5 små pakker på et apotek i Porsgrunn.

Der sa de at GEM ikke lengre ble produsert og at det skulle komme et nytt produkt på markedet som skulle erstatte GEM'n. De hadde ikke fått noe info om dette nye produktet. Er det noen som veit noe om dette?

Er liksom avhengig av noe slikt når han er som det, for han blir så mye kvikkere og orker å spise. Uten det får jeg faen ikke i gutten mat fordi han ikke orker. Fikk beskjed om at jeg kunne lage noe lignende selv, men det funket ikke like bra.

Uttørring forebygges gjennom tilstrekkelig væsketilførsel så snart det oppstår diaré. Hensikten med væsketilførsel er å erstatte væske/salttap og å tilføre energi. En blanding av like deler Farris og eplemost (ikke saft) kan benyttes som et alternativ til Gem ved de fleste tilfeller av mild til moderat uttørring. Svært søte drikker som brus, juice og sterk saft bør unngås pga. uheldig elektrolytt- og glukoseinnhold.

ORIGINAL: heart86

finnes noe som heter oralpädon som er så og si det samme..
har brukt det på sykehuset..

du kan lage selv også
*1 liter kokt vann
*ca. 1/2 ts salt
*2-3 ss sukker

denne blandingen brukes på barneavdelingen nå i mangel av GEM hvertfall

Var den blandingen jeg har prøvd å lage selv, men av en eller annen grunn ble han ikke like "kvikk" som de gangene han har fått GEM'n..[&:]

Heldigvis har jeg fått tak i 5 poser, så har litt om han ikke blir bedre med det første.

ORIGINAL: Dollface

Uttørring forebygges gjennom tilstrekkelig væsketilførsel så snart det oppstår diaré. Hensikten med væsketilførsel er å erstatte væske/salttap og å tilføre energi. En blanding av like deler Farris og eplemost (ikke saft) kan benyttes som et alternativ til Gem ved de fleste tilfeller av mild til moderat uttørring. Svært søte drikker som brus, juice og sterk saft bør unngås pga. uheldig elektrolytt- og glukoseinnhold.

Farris og eplemost er ganske umulig. Drikke det vil han ikke, og om jeg bruker sprøyte så kommer det bare opp igjen iløpet av sekunder. Eldste heiv innpå med farris og eplemost som om det sku vært godis, han her er bare umulig.

Vi hadde mange GEM pakker på lager sist jeg var på jobb. Det er iallefall ikke så langt å kjøre som til Porsgrunn. Kan ringe og sjekke om vi fortsatt har om du vil? (Når de åpner selvsagt..) Evt legge av?

Jaaa..[:)] Ah, du er så god du M[:D][:D]

Back
Topp