Ang gaver til barna...

stressa_mamma

Forelsket i forumet
ok. jeg har gutten min 100%, pappaen har han en dag annenhver uke, eller hvis jeg skikkelig sier ifra så tar han S hele helga. Shar jo fått masse julegaver som filmer, leker, og klær. har ikke sett snurten av dette her. når jeg henter S hos pappa vil han gjerne ha med seg en bil eller noe hjem. det får han ikke, for de lekene skal han ha der. han er der så lite, så fler av klærne har blitt for små. og helt ærlig, jeg skjønner ikke problemet. da bf fikk leil, fikk han masse leker herfra som han kunne ha der. og når S skal til pappa så får han lov å ha med seg det han vil ha med seg. bf krever også skift for alle dagene + litt ekstra..
 
hadde dere reagert på dette?
 
i mine øyne er det S sine ting. ja selvfølgelig skal han ha ting der borte også, men er det virkelig nødvendig å skikke han fra en bil han er virkelig virkelig glad for å ha fått, bare fordi det skal være hos han?
 
Syns dette høyrest veldig egoistisk ut frå faren si side. Og barnslig, for den saks skyld [>:] 
 
Noe leker må jo få være med faren. Men hvis du ikke har sett NOE som han har fått til jul?? Nei.. det synes jeg er rart.
Klær og slik synes jeg du skal få ha. Julegave eller ei. Og ja, jeg synes du skal stå for skift og slikt når han har barnet. Synes ikke det er rett at bf skal stå for klær når han har ungen annenhver helg.
 
Jeg arvet endel klær til Nina jeg, og da la jeg endel av de klærne igjen hos bf, så Nina har endel skift der. Men det er klær JEG har kommet med.
 
Ditto
ORIGINAL: Huldermamma

Syns dette høyrest veldig egoistisk ut frå faren si side. Og barnslig, for den saks skyld [>:] 
 
Syntes egentlig det er rett at di tingene han kjøper eller får i julegave/bursdagsgaver blir hos han så lenge det er fra hannes famillie.
 
 
 
ORIGINAL: Huldermamma

Syns dette høyrest veldig egoistisk ut frå faren si side. Og barnslig, for den saks skyld [>:] 
 
ORIGINAL: Huldermamma

Syns dette høyrest veldig egoistisk ut frå faren si side. Og barnslig, for den saks skyld [>:] 
 
Skjønner at faren vil ha leker osv som han har fått hos han, hos han, men jeg forstår også at du tenker annerledes om det, men hvis han er så streng med nettopp dette her med lekene, så kan jo han stå for skift og sånn selv, syns jeg.
 
ORIGINAL: Kathrin

Syntes egentlig det er rett at di tingene han kjøper eller får i julegave/bursdagsgaver blir hos han så lenge det er fra hannes famillie.


 
jo, altså, jeg syns også han skal få ha ting der. for all del. men jeg mener, om gutten blir kjempeglad i en leke og har så lyst til å ta den med hjem, kan det vel ikke skade? han kan jo bare ta med den tilbake neste gang? eller film eller noe?
 
jeg har selv gitt bf masse leker og filmer osv. fikk en tlf fra faren til bf som spurte etter adressa vår. han ville sende gaven direkte til oss, for han ville at gutten skulle ha det. dette var en "rest" av hele gava. (regntøy) så spurte han om vi likte resten av gava. jeg måtte jo bare si at jeg ikke visste hva resten av den gava var...
 
jeg sender alltid med for mye tøy. men jeg mener, hvorfor skal han ha nytt regntøy hos seg? (han pleier ikke ha med S ut likevel, og bh er stengt i helgene) skal jeg kjøpe nytt fordi han trenger det når han likevel har hjemme? jeg syns det blir litt for dumt bare..
 
Back
Topp