Ang gåstol..

ORIGINAL: Byttanå:Nikki!

det som kalles gåbil det er denne bilen de sitter på??
og også kan gå bak og skyve framover..om noen skjønner=)

ha ha jeg har skrevet feil i innlegget mitt, skal stå gåstol ikke gåbil[:D]

Ja gåbil kan de sitte på eller gå bak

det som kalles gåbil det er denne bilen de sitter på??
og også kan gå bak og skyve framover..om noen skjønner=)

De mener vel gåstol. Gåbil er jo ikke farlig..såvidt jeg vet[:)]

Nei det med gåbilen skjønner ikke jeg heller.

De må jo klare å stå selv for å bruke den, blir jo mest for å holde balansen når de går bak bilen, Skjønner ikke hvorfor det skal gi så mye belastning[8|]

ORIGINAL: merry christmas

Nei det med gåbilen skjønner ikke jeg heller.

De må jo klare å stå selv for å bruke den, blir jo mest for å holde balansen når de går bak bilen, Skjønner ikke hvorfor det skal gi så mye belastning[8|]

jeg fatter ikke det med den gåbilen.
men på denne gåbilen kan de jo også sitte og eke seg framover med beina om dere skjønner..kan dette være være skadelig ??
de bilene er jo til å sitte på og gå bak

Kan jo være det, men de fleste er jo ganske høye da om man sitter på de. Så vil innbille meg at de allerede da er ganske sterke i bena og tåler belastningen..

Hvorfor kan ikke noen som ikke liker de bilene svare???!!! Jeg lurer på hvorfor[:D]

ORIGINAL: vicciogNikki

hehe..ja,kan ikke noen av dere anti gåbil folk komme. jeg skjønner ikke hva som skal være galt med det!

DU MERRY CHRISTMAS hvorfor svarer du hele tiden men står hele tiden som IKKE PÅLOGGET

Fordi pc`n logger meg på bv når jeg slår den på. Derfor er jeg skjult så ikke folk skal tro jeg er her når jeg ikke er det, kjedelig å få pm og folk tror jeg ikke gidder svare fordi jeg står som pålogget[;)][:D]

vi skal jo få gå bil også av svigerforeldrene mine til jul. Trodde iallafall IKKE det var noe særlig farlig da...
men angående gåstolen mener jeg at det går ann av å til og selfølgelig når hun selv klarer å sitte av seg selv.
Jeg kommer til å stå for det jeg mener at det går ann men alt med måte.....
det er ikke det at jeg syntes det er "kult" med gå stol o.l men kanskje at det faktisk kan være gøy for barna.. og alt med måte igjen!!

Enig med deg Zuper MoM, allt med måte[:)]

takk[:)]

skjønner. så du glemmer å sette deg som på noen av de gangene du er her..hehe..trodde nesten det rablet for meg,hehe
trodde ikke det gikk på bv jeg

He he neida har ikke rablet for deg[:D] husket det nå[;)]

skjønner. så du glemmer å sette deg som på noen av de gangene du er her..hehe..trodde nesten det rablet for meg,hehe
trodde ikke det gikk på bv jeg

He he neida har ikke rablet for deg[:D] husket det nå[;)]

hehe,trodde det bare var en msn ting jeg..
begynte å tro jeg snakket med meg selv.
skrev og svarte for både deg og meg[8D]

ha ha så bra, ser det for meg.. gale nikki sitter å kjeder seg på kvelden å må ha noen å prate med[:D]

Gåbil er vel ikke farlig vel.Man får ikke gjort noe galt med dem akkruat.De får man jo ikke brukt før barnet går heller,for da tipper de som regel.Og når barent begynner og bruke disse er de som regel veldig sterke i rygg og bein og klare for det.Så jeg er ikke imot gåbil,men GÅSTOL,Gåstol kan man sette en unge opp i nå,men det går bare ikke med en gåbil.

ORIGINAL: Zuper MoM

vi skal jo få gå bil også av svigerforeldrene mine til jul. Trodde iallafall IKKE det var noe særlig farlig da...
men angående gåstolen mener jeg at det går ann av å til og selfølgelig når hun selv klarer å sitte av seg selv.
Jeg kommer til å stå for det jeg mener at det går ann men alt med måte.....
det er ikke det at jeg syntes det er "kult" med gå stol o.l men kanskje at det faktisk kan være gøy for barna.. og alt med måte igjen!!
Når de ikke veit bedre så synes de det faktisk er GØY og leke på gulvet også.

jeg ser ikke poenget med å "lære" en baby å gå....
Det er i tillegg en fordel for barna og krype/krabbe en stund før de går for å trene opp muskulaturen i ryggen...
Barnefysioterapeuten vi var i kontakt med tidligere, sa at en ikke burde bruke slike da de ikke styrket barnets nakke, mage og ryggmuskulatur tilstrekkelig, og faktisk kunne virke mot sin hensikt.

ORIGINAL: VicciogNikki!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg personlig ville aldri ha kjøpt hverken gåstol eller gåbil.. pga at barna kan få varige men av det.. noen barn går det helt sikkert bra med... men vet om noen eksempler på hvor barn har fått varige mèn av sånne stoler.. så da tør jeg ikke ta sjangsen med en sånn stol på Frida.. har heller kjøpt meg en stor matte jeg.. så hun får utforske og lære seg ting på den i stede.. det er i alle fall ikke helsefarlig[;)]

Jeg synes det er noe med at når det blir frarådet.. så gidder jeg ikke å trosse det.. bare for at det ser gøy ut.. eller lettvindt for barnet mitt[:)]

hvorfor skal denne gåbilen være så ille da?
hva slags varige men har de fått,de barna du vet om?
j

Feil fra meg[;)] Mente gåstol.. så det ble nevnt gåbil.. og regnet da med at gåbil var det samme som gåstol[;)] Jeg kjenner til to stk som har blitt hjulbente av gåstol.. og ble også informert om dette på helsestasjonen at det er risikoer for bruk av gåstol..derfor vil jeg ikke la min Frida få en sånn[;)] Når jeg blir frarådet det på helsestasjonen.. så er det sikkert en grunn til at man ikke skal gå til anskaffelse av en sånn[;)] Hadde det ikke vært farer eller risikoer ved bruk av en sånn.. så hadde de heller ikke opplyst om det[:)]

ORIGINAL: timtam

Vi skal heller ikke ha gåstol her i huset....

Men han skal få seg gåbil (sånn til å dytte forann seg), det får han av mormor og morfar til jul.

samme her [:)]

Back
Topp