Ang gåstol..

Zupermom

Elsker forumet
Lurte på tid man evt kan begynne med gå stol?
jeg skal kjøpe en i dag[:)]
så bare lurte på å tid er det vanlig å begynne med det??
noen som har begynt?

håkon har hatt sin i 2 mnd, men bare brukt den i 1..  men nå har han da alltid villet stått på føttene siden han var født (ikke villet ligge eller sitte).  så han er jo litt sterk i føttene sine..
vet ikke når man burde begynne, er vel veldig individuelt tror jeg.. [:)]
OG han setter seg opp selv. så hgan kan sitte.

har ikke gåstol, hs fraråder gåstol på det sterkeste før de kan sitte selv.(de vil helst ikke at vi bruker den i det hele tatt[:-]) venter litt vi.

Vi skal heller ikke ha gåstol her i huset....

Men han skal få seg gåbil (sånn til å dytte forann seg), det får han av mormor og morfar til jul.

Vi vel hatt den diskusjonen her inne før ang for og i mot gåstol, valgte å ikke hive meg på den debatten da, og har ikke tenkt til å gå inn på den nå heller... Kan vel bare si det sånn at jeg ikke helt ser vitsen med å putte han i en gåstol...

Gåbil er bra ja [:D]

Hihi... ernte så greit vettu Nikki! Flere som har hukommelse som en gullfisk *peker på meg selv*

I dette huset kommer det aldri en gåstol og har heller aldri vært en,så jeg aner ikke når de kan begynne og bruke en..

Her får hun utvikle seg fra gulvet og oppover,vil ikke fremskynde den,noe man gjøre med en gåstol.

vi får en sånn en bil til jul av foreldrene mine..
av oss får han hoppehuske

ORIGINAL: Elvir@

I dette huset kommer det aldri en gåstol og har heller aldri vært en,så jeg aner ikke når de kan begynne og bruke en..

Her får hun utvikle seg fra gulvet og oppover,vil ikke fremskynde den,noe man gjøre med en gåstol.

Enig med deg.. Her får de jobbe i det tempoet som er naturlig for dem.. [:D]

Vi skal kjøpe gåbil til jul.... [:D] Det begynner å  bli såpass fullt her hjemme nå så det får holde med bilen...[;)]   Eirik har jo også hoppehuske fra før.. Vet ikke helt når det er vanlig å begynne med det jeg.. Nå sitter han så og si alene..

Har en tanteunge som hadde gåstol..han ligne på en ballettdanserinne etterhvert for han gikk bare på tå..det er vel noe med det at d blir for hard belastning på ryggen og beina.
Jeg spurte helsesøstra ang sitting. Å hun sa det gikk fint ann å sitte så lenge vi byggde litt rundt hun, og så lenge hun ikke satt lenge..

ja jeg vet at det ikke er anbefalt men jeg føler som regel at alt er fy fy for tiden. rart at jeg er blitt så normal[8|]
men selfølgelig alt med måte!
av å til kan jeg faktisk føle meg som en dårlig mamma som kjøper gåstol å div..

ORIGINAL: Byttanå:Nikki!

ORIGINAL: Zuper MoM

ja jeg vet at det ikke er anbefalt men jeg føler som regel at alt er fy fy for tiden. rart at jeg er blitt så normal[8|]

dårlig mamma... nei nei-du er jo ZUPERMOM SNUPPA=)
alt med måte vettu;) kos dere med gåbil!
alt er fy fy for tiden-så går nok fint

Godt sagt Nikkisnuppa!!!![;)][:D][:D]

ORIGINAL: Zuper MoM

jo det er mangt som er fy,men så er det noe man faktisk kan tenke selv at er veldig fy som slike hoppehusker og gåstoler.Jeg kan godt gi ungene mine godterier og nugatti og alt mulig anna ting,men med en slik gåstol KAN jo faktisk barna få varige men,og det får de ikke av at de får godterier og alt mulig anna.Men det er faktisk snakk om en rygg,2 stk ben som skal bære ett meneske i mange mange år fremover,de kan jo faktisk bli ødelagte bare fordi vi foreldre synes det er sinnsykt kult med ei hoppehuske eller en gå stol...

Det er slik jeg tenker,og du får bare bli så sint du vil ,men jeg synes seriøst det er bortkasta penger,hvorfor ikke heller kjøpe ett super liggeunderlag eller noe;)

heldigvis er smaken som baken[:D]

her ligger både bil å hoppehuske under juletreet[:D]

Nå har jeg ikke lest alt som står her, så kan hende noen har sagt det før meg. Men når jeg kjøpte gåstolen så spurte jeg når de begynte å bruke de. Å da sa hun at man kunne begynne å bruke det når ungen klarte å sitte på gulvet i hvertfall 5 min uten å velte. Sikkert for at de skal ha litt kontroll på kroppen først.

Vi skal ikke ha gåstol. Har ikke brukt det til de 3 andre ungene heller.

Jeg personlig ville aldri ha kjøpt hverken gåstol eller gåbil.. pga at barna kan få varige men av det.. noen barn går det helt sikkert bra med... men vet om noen eksempler på hvor barn har fått varige mèn av sånne stoler.. så da tør jeg ikke ta sjangsen med en sånn stol på Frida.. har heller kjøpt meg en stor matte jeg.. så hun får utforske og lære seg ting på den i stede.. det er i alle fall ikke helsefarlig[;)]

Jeg synes det er noe med at når det blir frarådet.. så gidder jeg ikke å trosse det.. bare for at det ser gøy ut.. eller lettvindt for barnet mitt[:)]

Etter å ha snakket med fysiotreapeuten skal vi ikke ha gåstol. Det gir for stor belastning på ben og rygg. Bla kan barn bli hjulbente da bena tvinges i en stilling før de er klar for det og sterke nok til å stå så lenge av gangen.

Men jeg tror litt på allt med måte, om noen har gåbil og lar barnet bruke den litt, som i ikke flere timer i uka, ser jeg ikke att det skal være så ille. Problemet blir vel kanskje med å begrense det etterhvert da barna ofte vil i stolen hele tiden fordi det er morsomt[:D] og grei avlastning for mor[8D]

Back
Topp