Ang. foreldrepenger..

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hvordan gjør dere det? Jeg har 4 dager igjen av ferien i år, og to uker som jeg skal flytte til neste år. De 4 dagene tenkte jeg å ta etter de obligatoriske 6 ukene, skriver jeg da på NAVpapirene at jeg starter fellesperioden 4 dager senere enn den egentlig skulle startet? I tillegg vil jeg ta 4 uker ferie til sommeren, men hvordan får man det ned på søknadspapiret til NAV?

I forhold til de dagene du snakker om er jeg ikke sikker...:/

Men ferie er greit....

Under 5.3 Du skriver datoen for når fellesperiode starter og til en dato. Så stopper du bare på en dato, for eks 31.01.2014, også skal du ha ferie i 4 uker. Da må du regne deg frem. Det blir jo da 01.03.2014 som må stå på linjen under og så skriver du sluttdatoen for fellesperioden. Du må altså bruke begge de to linjene....

Off jeg suger på å forklare....haha

Jeg har masse ferie igjen som jeg skal ta i desember og må legge det inn i permisjonen. Når jeg snakket med NAV sa de at man enten kunne skrive det inn på søknadspapirene om foreldrepenger, eller så finnes det et eget skjema som heter noe sånt som utsettelse av permisjon. Der kan man skrive når man skal ha ferie, slik at permisjon blir forflyttet deretter :)

Sommerferie trenger du ikke søke om nå. Dte tar du mot sommeren, du kan søke når som helst om utsettelse av permisjonen.

De fire dagene du vil ta direkte etter seks ukers mammaperm kan du også vente med å søke om, men om du vil ha det ned på papiret med en gang, så skriver du det inn i perioden, forklar gjerne under feltet "utfyllende informasjon" eller hva nå det feltet heter.

Konsulenten som hjalp meg der jeg jobber, sa ikke det var nødvendig med eget skjema. Men gjerne flere måter da?:)

Du trenger eget skjema om du søker om utsettelse/ ferie/ gradering etter at skjema om foreldrepenger er sendt..
om du søker om ferie på skjema om foreldrepenger trenger du ikke søke på eget skjema også.. :)

Konsulenten som hjalp meg der jeg jobber, sa ikke det var nødvendig med eget skjema. Men gjerne flere måter da?:)

Man bør fylle ut et ekstra skjema på ferie. Dersom du søker dette i samme slengen nå og barnet kommer litt for tidlig, si ca 4 - 1 uke for tidlig, vil permisjonen starte tidligere og du mister dine ferieuker. Derfor anbefaler de deg til å vente til barnet er født :)

Man bør fylle ut et ekstra skjema på ferie. Dersom du søker dette i samme slengen nå og barnet kommer litt for tidlig, si ca 4 - 1 uke for tidlig, vil permisjonen starte tidligere og du mister dine ferieuker. Derfor anbefaler de deg til å vente til barnet er født :)

Ahh, okeeiiii...
Så mangt man må vite og ta med i beregningen:P:)

Back
Topp