Ang folat tabletter

Miiilo

Andre møte med forumet
    Heisann!

Jeg bare lurte paa hvor lenge man skal ta disse folat tablettene? Er det under hele svangerskapet eller hva?

Takker saa mye for svar :)

Hei! Det er kun de 3 første mnd av svangerskapet, og det står ganske bra forklart i bruksanvisningen på selve glasset[:)] Jeg har selv spist det siden nyttår, og er nå 4 uker på vei ca, så blir nok folat i 2 mnd til. [:)] klem

det er viktigst i de første 12 uker av svangerskapet (og helst en måned før man blir gravid) da de motvirker nevralrørsdefekter (dette er fullt utviklet hos barnet ved 12 uker). Du kan gjerne fortsette å ta folat, men det er ikke nødvendig. Selv tok jeg ca 14 uker - litt for sikkerhets skyld, og litt fordi jeg tok ferdig det brettet jeg hadde begynt på.

Tre første månedene

De tre første månedene, jeg tok til uke 15 eller 16. Husk å ta tran også..[:)]

Jeg fikk beskjed fra både lege og jordmor om å ta hele svangerskapet. Men jeg tar multivitamin for gravide som inneholder folat, og selv om det står at det skal taes tre første mnd, fikk jeg bekjed om å ta de hele svangerskapet, sammen med omega tre.

ORIGINAL: Linnemi

Jeg fikk beskjed fra både lege og jordmor om å ta hele svangerskapet. Men jeg tar multivitamin for gravide som inneholder folat, og selv om det står at det skal taes tre første mnd, fikk jeg bekjed om å ta de hele svangerskapet, sammen med omega tre.

Jupp samme beskjeden fikk jeg[:)]

Back
Topp