Ang folat, hvor lenge?

frumaela

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Skal man ikke slutte å ta folat etter uke 12? Jeg tar de vitaminpakkene fra apoteket og der er det folat i. Men hvordan blir det etter uke 12 da? Da skal man vel ikke ta dem?
 
Anbefales vel bare ut uke 12, men er sikkert ikke farlig etter det. Hvis du har det i den pakken din mener jeg :)
 
f88357374211f101a159a7fd210d56c4
 
Jeg bruker Nycoplus Gravid, på den står det fra før graviditet og ut 1.trimester. Etter det har de Nycoplus Mamma som er beregnet fra 2.trimester og ut ammeperioden.
Jeg er 10+1 i dag og begynte på ny pakke Gravid. Bruker nok opp den (altså til uke 14), og begynner på Mamma etter dette. Tenker det er bedre å ta den 2 uker for lenge enn 2 uker for kort.
 
Jeg tok folat frem til jeg hadde passert 12 uker. Legen sa at jeg etter dette ikke behøvde å ta noen ting :)
 
Jeg tar Triobe daglig, gjort det i over ett år. Og fått beskjed om å fortsette med det :)
 
Jeg slutter ved 12 uker (altså i dag) selv om det er mer igjen i pakken :p
 
Jeg fikk beskjed av gynekologen å ta folat frem til uke 12 for barnet og fortsette ut svangerskapet for meg. Så jeg skal ta lifeline CARE gravid ut hele svangerskapet.
 
Flere som tidvis har glemt folat? Har slitt så fælt med matlyst og energi det første trimesteret. Og jeg var jo allerede 5 uker på vei da jeg oppdaget graviditeten :S

Trøster meg med kostholdet mitt som heldigvis er en naturlig kilde :(
 
Flere som tidvis har glemt folat? Har slitt så fælt med matlyst og energi det første trimesteret. Og jeg var jo allerede 5 uker på vei da jeg oppdaget graviditeten :S

Trøster meg med kostholdet mitt som heldigvis er en naturlig kilde :(

Jeg har også glemt innimellom. Har i tillegg kastet opp daglig. Legen min viste sist jeg var der mengden folat som var målt på blodprøven, og jeg hadde mer enn nok uansett:) Det går nok helt fint:happy:
 
Jeg har også glemt innimellom. Har i tillegg kastet opp daglig. Legen min viste sist jeg var der mengden folat som var målt på blodprøven, og jeg hadde mer enn nok uansett:) Det går nok helt fint:happy:
Jeg fikk tatt blodprøve så sent, da var jeg 11+6 og resultatene glemte jeg å spørre om på fredag :( Håper virkelig det går bra, spiser heldigvis det meste på naturlig folat-listen jevnlig.
 
Jeg fikk tatt blodprøve så sent, da var jeg 11+6 og resultatene glemte jeg å spørre om på fredag :( Håper virkelig det går bra, spiser heldigvis det meste på naturlig folat-listen jevnlig.

Det gjør det helt sikkert:happy: jeg har ikke spist mye folatvenlig, men tatt tablettene når jeg har husket. Tror ikke du har grunn til bekymring hvis du har tatt de stort sett og i tillegg spist "riktig mat".
 
Det gjør det helt sikkert:happy: jeg har ikke spist mye folatvenlig, men tatt tablettene når jeg har husket. Tror ikke du har grunn til bekymring hvis du har tatt de stort sett og i tillegg spist "riktig mat".
Håper du har rett, tusen takk for snille og beroligende ord :) ❤️ Det hjalp nå, ukene har gått så fort og nå er det for sent.
 
Back
Topp