ang ferie/penger når man slutter i en jobb

Tonje M

Glad i forumet
jeg jobbet en plass fra august til desember. 80 prosent... der opparbeidet jeg meg jo ferie, men den får jeg ikke tatt fordi jeg slutta... har jeg krav på å få den ferien utbetalt i penger da? jobbet i en annen kommune enn den jeg jobber i nå....

litt klønete forklart, men skjønner dere hva jeg mener?

får jo noe feriepenger derfra til sommeren, men ikke noe særlig...

Hmm, siden det er en annen kommune du jobber i nå, tror jeg faktisk du mister de pengene.. Surt.. Men du kan ringe lønnskontoret på mandag å høre[:)]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Feriepengene du har opparbeidet deg, har du rett på å få utbetalt, ja [:)]

ja feriepengene får jeg, men lurer på om de feriedagene jeg har tjent meg opp. 2 1/2 dag pr mnd. det blir jo 10 dager. har jeg krav på å få lønn for de ti dagene når jeg ikke tar feriedagene?

Du får bare feriepenger, det er de du har jobbet opp enten du tar ut ferien eller ikke.
Om du skulle fått lønn fordi du ikke tar ut ferien hadde jo det blitt dobbel lønn [:)]

ja ok, ikke så greie på detta jeg... men da regner jeg med at alt går av seg sjøl...gamle sjefen er nemli litt av en luring, så litt redd for at han skal lure meg for noe...

Feriepengene kan du kreve utbetalt på siste ordinære lønnskjøring før du slutter. Så er det problemet ute av verden. Er jo ganske lett å regne ut om du har fått riktig. Står jo også som oftest feriepengegrunnlag på lønnslippene.

Du har krav på ferie, men ikke betalt for de dagene du tar ut ferie.

ORIGINAL: Tonje M

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Feriepengene du har opparbeidet deg, har du rett på å få utbetalt, ja [:)]

ja feriepengene får jeg, men lurer på om de feriedagene jeg har tjent meg opp. 2 1/2 dag pr mnd. det blir jo 10 dager. har jeg krav på å få lønn for de ti dagene når jeg ikke tar feriedagene?

Nei, disse har du mistet dessverre...

Back
Topp