ang ferie neste år

godiva

Flørter med forumet
er sånn i tvil i forhold til hva vi skal gjøre med ferie neste år! Vi har blitt invitert med til Tyrkia de to første ukene i juli. Vi får leie en helt ny leilighet råbillig, med basseng og AC og alt sånn. Men det som holder meg litt igjen er å reise dit med en baby på 4-5 måneder. Kan jo fort bli 40 grader. Men så tenker jeg og at det værste som kan skje er at noen må sitte inne i leiligheten med babyen, og siden vi får turen veldig billig, så er det kanskje verdt å ta den sjansen. Egentlig er alderen fin med tanke på at h*n sikkert ligger mye i vogna, iallefall i ro, og bare skal ha melk enda..

hva hadde dere gjort?

Jeg hadde dratt. :)

Ja jøss hadde ikke vært i tvil, de produserer jo unger i Tyrkia å ;) så det går nok bra, må jo bare være ekstra forsiktig :) god tur sier jeg bare :)

Hadde dobbeltsjekket temperaturen der nede på tidspunktet(så det ikke brått er 50 grader lix), hørt med helsestasjon hva de tror og så evt dratt. venninna mi var i egypt når minste var 4-5 mnd og det gikk kjempebra. var sånn 35-40 grader der også. lille hadde kost seg masse.

hadde HELT klart reist. Tar du de nødvendige forhåndsreglene så er det absolutt INGEN problem å reise. Hvis du er heldig så ammer du også, da slipper du flaskestyret...Og selv om du ikke skulle amme så går det fint å koke vann der nede og lage flasker... spesielt siden det er en leilighet.

Det går så fint så. Vi reiste første gang med Marielle når hun var 5 måneder, hjem til Sveits, og det var varmt, rundt 25-30 grader hver dag og jeg ammet ikke. Og det gikk som en lek likevel :) Klart er det annerledes med 40 grader, men da er du ikke ute i solsteiken med en liten baby uansett. og skygge finnes der nede  også :)

jeg ville defenetivt reist...... blir som du sier ikke verre en det at en må sitte inne med babyen.

Back
Topp