Ang feber..

Dollface

Forumet er livet
VIP
Tobias ble sendt hjem fra barnehagen i dag med 38,etellerannet i feber.. Nå har han blitt slappere og slappere og hadde 39.4 nettopp.
Ga han en stikkpille og la han.. sovna før jeg snudde meg fra senga..

Når kan jeg forvente at feberen har gått ned, og hvor mye bør den ha gått ned da?

ORIGINAL: Rebecca85

Innen en time skal den ha gått ned, hvor mye varierer en del, men den burde ligge under 39....

okei [:D]  takk

(er litt fersk når det kommer til febersyke barn.. [8D])

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Rebecca85

Innen en time skal den ha gått ned, hvor mye varierer en del, men den burde ligge under 39....

okei [:D]  takk

(er litt fersk når det kommer til febersyke barn.. [8D])

Ikke noen ekspert jeg heller[;)]

Men feberen skal gå ned innen 30-60 min, tar jo litt tid før tabletten virker, men stikk piller virker fortere en flytende eller tabletter [;)]

Feberen er ikke en sykdom, bare et tegn fra kroppen om at den har noe uhumskheter i seg og for å bli kvitt dem må kroppen koke dem ut.
Jeg gir aldri stikkpiller uten at barna er veldi plaget av feberen, den har også sin jobb.

ORIGINAL: mrsTomdur

Feberen er ikke en sykdom, bare et tegn fra kroppen om at den har noe uhumskheter i seg og for å bli kvitt dem må kroppen koke dem ut.
Jeg gir aldri stikkpiller uten at barna er veldi plaget av feberen, den har også sin jobb.

okei

ORIGINAL: mrsTomdur

Det er greit nok, men kroppen har ikke godt av veldig høy feber så lenge, ikke uten grunn at man skal kontakte lege om de har feber i mer en 3 dager.

og man kan jo la de stakars ungene slippe ha vondt/ feber uten grunn da, tar ikke skade av det [;)]

Hvor mye feberen går ned varierer litt. Det ser du[;)] Men vær obs på at den som regel kommer FORT tilbake, jeg har ihvertfall erfart at etter et par timer med lav temp så fyker den i været igjen. Derfor gir jeg aldri (sjelden hvertfall) paracet på dagtid så sant han ikke er veldig plaget. "Sparer" dosene til kvelden og natta så han skal få sove uten plager[:)]

Men feber er jo "bra" også da[:D] Med feber blir man fortere frisk, fordi varmen tar knekken på basseluskene[:D] Så den gjør en jobb når den står på, derfor gir jeg han ikke paracet på dagtid når jeg hele tiden kan observere han[;)] Og jeg er hønemor om natta, oppe flere ganger og måler tempen (i øret)... Redd han skal bli for varm om natta...

ORIGINAL: snuppa80

Hvor mye feberen går ned varierer litt. Det ser du[;)] Men vær obs på at den som regel kommer FORT tilbake, jeg har ihvertfall erfart at etter et par timer med lav temp så fyker den i været igjen. Derfor gir jeg aldri (sjelden hvertfall) paracet på dagtid så sant han ikke er veldig plaget. "Sparer" dosene til kvelden og natta så han skal få sove uten plager[:)]

Men feber er jo "bra" også da[:D] Med feber blir man fortere frisk, fordi varmen tar knekken på basseluskene[:D] Så den gjør en jobb når den står på, derfor gir jeg han ikke paracet på dagtid når jeg hele tiden kan observere han[;)] Og jeg er hønemor om natta, oppe flere ganger og måler tempen (i øret)... Redd han skal bli for varm om natta...

Han hadde ikke fått noe tidligere i dag, og når han i tillegg har øya full av øyekatar og er skikkelig pjusk (orker ikke gjøre rampestreker engang...), så sover han mye bedre på en liten pilletrille [:D]
Hører han puster tuuuuuungt der inne, så må nok inn der snart og måle igjen..

Back
Topp