Ang feber & små barn.

suprAnirac

Forumet er livet
Hørt og lest at man skal kontakte lege når ungen har hatt feber over 3 dager.
Amalie er på sin 4. dag med feber.
Jeg vet hun har influnsa, for storesøss hadde der tidligere i uka. (Othilie hadde 3 dager med feber)

Burde jeg kontakte lege da?
Tenker på i morgen, hvis hun fortsatt har feber.
Amalie er da på sin 5. dag med feber.

Hva mener nå dere, her inne?[8|]

dytt

[:)]

samme spm har jeg stilt meg selv mange ganger.. Sist i forrige uke da jenta på 2 hadde feber i fire dager. Har sett det an sammen med almenntilstanden jeg da, og hun hadde influensa og legen hadde jo bare sagt "se det an" likevel... Følg magefølelsen din[:)]

ORIGINAL: kurtine

samme spm har jeg stilt meg selv mange ganger.. Sist i forrige uke da jenta på 2 hadde feber i fire dager. Har sett det an sammen med almenntilstanden jeg da, og hun hadde influensa og legen hadde jo bare sagt "se det an" likevel... Følg magefølelsen din[:)]

ja visst. hehe.

Hun er syk, ingen tvil om det. Slapp, rolig, sover/døser masse, vil ikke spise fast føde, blir ekstra survete når tempen passerer 39.7.

Nei, nei. ser an formen til imorgen da. Mener selv at det er influnsa. Lite å få gjort med, gitt.

Takker for svar.

Synes du bør ringe i dag jeg! Er jo ikke noe galt i å være sikker ?!?

Allmenntilstand er viktig, men blir det dårlig m spising og drikking er det greit å få sjekket det. Ta en "hudfoldtest" og sjekk om huden til barnet er spenstig (taes gjerne oppå hånda)blir den stående og/eller du syns barnet har litt "innsukne" øyne bør det ha hjelp. Men det er jo bare å ringe lege og forklare så får de avgjøre om det trengs å sjekkes. Da får du lesset over litt ansvar også. Godt å la noen andre avgjøre kanskje?

jeg hadde bare ringt legen/legevakta, forklart situasjonen, at det sansynligvis er derfor hun har feber.
trenger helt sikkert ikke gå innom legen engang, men da er det iallefall "gjort" og en har liksom delt litt av ansvaret med det syke barnet med legen [8D][:)]

Jeg ville ha ringt til legevakta/legen med en gang jeg..

Forventet liksom at feberen skulle være borte eller lav i dag, så det er derfor jeg spørr.

Så utover dagen i dag så ble jeg igrunn mere "hønemor" da en er fortsatt like høy. Seff den svinger, men den synker ikke, å holder seg der.

Hun tar puppen ofte, og drikker litt vann utenom. Bleiene er våte. Ikke så tunge som vanligvis, men hun tisser bra, enda vil jeg si.
Hun er ikke så allerverst slapp, når en tenker på at hun gidder å protestere mot, å få slimløsende hostesaft, etc.

Hun har begynt å bli løs i magen da, men det er vel typisk når spebarn er syk, at det også slår ut på magen?

ORIGINAL: Mrs.Black Beauty

kelly har hatt feber i 6 dager hun nå, men ahr vært hos lege. skulle egentlig til lege i dag, men siden legen vår er så snerpete, så hadde hun gått for dagen, da kl var 1[>:]

Har hun andre symptomer enn feber da?
*bli frisk kelly*

Jeg ringte, da sa just det jeg tenkte...

Flott! Da er du hvertfall sikker [;)]!

Back
Topp