Ang. feber og måling i endetarmen

Sinikka

Gift med forumet
Er det vanlig at barn på alderen med snuppsara (over året) gråter og skjelver og blir helt hysteriske når man tar tempen i endetarmen? Det å gi henne paracet er også en prøvelse for mammahjertet! [:(][&o][&:]
Helt siden hun fikk feber nå og jeg tok tempen første gang blir hun helt hysterisk bare jeg legger henne på rygg og tar av henne bleien. Er sånt virkelig normalt? Jeg kan ikke la være å bli redd for henne jeg. [&o]

Er sånn her og .. han er 14 mnd

Sånn var R også. Hylte bare han så termometeret i skapet...
Så vi har kjøpt pannetermometer og gir bare flytende smertestillende (Ibux eller Paracet).

Vi tar bare tempen i øret. [:)]

Tuva har PLUTSELIG begynt med det.. Begynte nå i helga, fekk IKKE lov til å gi henne paraset, hu slo seg hellt vrang..
Vet ikke hellt hvorfor hu har blitt sånn jeg....

Men hu har fått en tedens til å sutre litt når vi skal skifte bleie i det siste, tror det har en sammenheng med at hu hadde kraftig diare for et par mnder siden som gjorde henne veldig sår, og det var vondt for henne når vi sku vaske henne..
Kansje det har en sammenheng med det...

har du prøvd og gi flytende paracet?
eller flytende ibux[:)]

vil nok tro at det er normalt, har ikke hatt den erfaringen selv, men jeg kjenner noen som har hatt den erfaringen med sine små, gikk over av seg selv.
er nok viktig og bare forklare hva som skjer og hvorfor.
steriliser tempen eller kjøp en til og la henne få trykke litt på den og se hvordan den funker. ?
telle mens dere holder på. ?

Guttungen her er over tre år, han gjemmer seg bare han ser ØREtermometeret [8|] Smertestillende er det bare å glemme, DET er farlig det [8|] Hvis han får veldig høy feber må en holde han fast mens den andre setter stikkpilla [&o]

Mine blir også hysteriske og skjelver, men har ike reagert på det... Klart det er ekkelt å se på og det er jo synd på dem, men det må jo gjøres...

ORIGINAL: AnaBanana

Jada, var så ille at jeg retten og sletten kjøpte den her :

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-914500.aspx

Den har vi også.
Har kontrollmålt litt, og den virker veldig nøyaktig.

Beklager mongoqouting...

Den så jo kjempebra ut!! Og den viser nøyaktig og føler dere??

ORIGINAL: *snuppis*

ORIGINAL: Kickie

Den har vi også.

Vi har også den. Veldig fornøyd!
De har den i barnehagen til snuppa også.

har samme problemet her.. [:(] Hyler, skjelver og spenner seg som en gal. Skal få invistert i et panne termometer her også etterhvert..

ORIGINAL: Regan

Beklager mongoqouting...

Den har vi også.

Jeg har aldri fått kontrollmålt på høy feber, for det er ikke så lenge siden vi kjøpte den. Men har kontrollmålt på meg selv idag. Har hatt stigende feber utover kvelden. Og da har denne og den under tungen vist omtrent det samme. +/-0.5 grader omtrent.

ORIGINAL: Regan

Beklager mongoqouting...

Den har vi også.

Ja, jeg har dobbeltsjekket et par ganger og den viser det samme. Eks. viste 38,9 i rompa, og 38,8 i panna.
Så kan man måle om natta også uten at de våkner. Genial!

her måler jeg i endetarmen p mine barn, de skriker litt når jeg gjør det, men er fordi de syns det er litt ubehaglig. men er i endetarmen du får riktig temp. andre steder kan vike med opp til en grad.

det begynte mi jente med også når huin var ett år ca. Har ikke målt feber på henne på 3 år (er aldri syk), har en plan om å kjøpe øre eller pannetermometer. Å så har vi bare brukt flytende paracet.

Vi hadde aldri problemer med Robin når det gjaldt temp eller smertestillende i endetarmen [8|] (til hans fars store bekymring[8D]) var
egentlig veldig greit.. hehe.

Men Pernille har vært heeelt rabiat, holdt på å knekke tempmåleren[&:] og smertestillende var bare å glemme, så nå har jeg kjøpt
øretemp og flytende ibux. Har vært frisk siden jeg kjøpte dette da, så har ikke fått testet ut enda.

Så det er forskjell på unger.. sånn er det bare [:D] ikke noe å tenke på. Syntes ikke det er spesielt digg med noe i rompa jeg heller.. [:-]

Har det også sånn. Snuppa er 11 mnd. Ganske normalt tror jeg.

Back
Topp