Ang feber og drikke

mamma_86

Elsker forumet
Noen som veit hva ett barn på 2,5 år med 40 i feber bør få i seg av drikke?

Okey. Da får min i seg for lite. Ho er ca 12 kg. Ho har drukket ca 3 tåteflasker med drikke lørdag, søndag og idag.

Jeg pleier å kjøre på med så mye drikke de orker jeg, for å være sikker på at de får i seg nok. Mine barn pleier å få veldig dårlig matlyst når de er syke, så de får drikke med sukker i, sånn at de får i seg litt energi i hvert fall.

Min har ikke matlyst ho heller. spist en kiwi siden fredag kl 15..... Lurte bare på når jeg evt burde kontakte en lege.... Synes ho får i seg så lite med drikke...

Dersom hun har 40 i feber, drikker og spiser lite, ville jeg kontaktet lege. Lykke til.

ORIGINAL: Totlå

Dersom hun har 40 i feber, drikker og spiser lite, ville jeg kontaktet lege. Lykke til.

Sist ho hadde så høy feber kontaktet jeg legevakta, fikk da beskjed om at så lenge ho drikker er det greit.... Men feberen har ikke gått ned i det hele tatt siden lørdag.... gikk ned når ho fikk en pinex i natt, men opp igjen til det samme.... drikki 1,5 flaske idag ca... får vel ta en tlf og høre...

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: mamma_86

Okey. Da får min i seg for lite. Ho er ca 12 kg. Ho har drukket ca 3 tåteflasker med drikke lørdag, søndag og idag.

Det er bare å friste med all slags drikke. Om hun spiser så får jo hun litt der også. Om hun er kvalm, kan det være greit å gi drikke i mindre porsjoner, spesiellt når feberen er nede. God bedring! [:)]

Mat går ikke ned. Og ho vil kun ha melk eller vann... Det ho spør etter.... Og ho kastet opp litt i natt.

Sist ho hadde så høy feber kontaktet jeg legevakta, fikk da beskjed om at så lenge ho drikker er det greit.... Men feberen har ikke gått ned i det hele tatt siden lørdag.... gikk ned når ho fikk en pinex i natt, men opp igjen til det samme.... drikki 1,5 flaske idag ca... får vel ta en tlf og høre...

bedre og være på den sikre sideb vett

ORIGINAL: Mamman til leo!!

bedre og være på den sikre sideb vett

Det er sant... Ho er jo totalt slapp, bare sover og sover og skjelver masse...

takk for svar jeg fikk her. fikk tak i legen nå. og han ville ha oss ned så fort de var ferdig med lunsjen...

ORIGINAL: ~~HappyB~~

Min sønn er 3 år, og han har hatt feber siden fredag. Så for at han ikke skal bli dehydrert pga at han ikke vil ha noe å drikke så kjører jeg på med is, saft , kakao og alt det han liker... til og med brus. Han får iallefall i seg nok væske sånn. Så får jeg heller ta kranglingen med han når han blir frisk og oppdager han ikke får mer slikt [:D]

Ellers signerer jeg Auliana.

Min veit ikke hva brus er for noe, har ho fått smake litt spør ho etter mer vann. hehe. men eneste ho spør om er vann og melk.... Så det får ho jo, men ho gjør ikke annet enn og sove.... får sikkert beskjed om at det ikke er noe, skulle ta en crp av henne også.....

ja, det er jo greit og gi dem alt mulig av drikke nå og ta krangelen senere... men jeg får heller omtrent ikke kontakt med ho... han vel ikke sagt annet enn nei tre ganger ell noe idag.... helt borte...

Stakar lita [:(]

Åssen gikk det hos legen?

Ho hadde kviknet til litt når vi kom oss ut, så han var ikke så bekymret, men hadde ho fortsatt bare ligget helt utslått hadde vi blitt sendt til sykehuset antagelig. hadde en crp på 54 og må ha antibiotika.

godt du tok henne med til legen og at hun kviknet til litt.. ønsker henne masse god bedring..
hvis hun blir dårlig senere igjen ikke bedre etter hun har begynt på antibiotikan så hadde jeg bare reist eneten til legen eller legevakta..

MASSE GOD BEDRING..

håper hun snart blir god.

De gangene tassen har hatt høy feber og fått i seg lite har jeg hver gang fått samme beskjed: 3 våte bleier i døgnet! Har han det får han i seg det han MÅ[:)] Men jeg følger likevel med på mengden han får i seg, skriver opp det han drikker og spiser. Men her går de altså etter antall våte bleier.

ORIGINAL: Rebecka`s mamma

godt du tok henne med til legen og at hun kviknet til litt.. ønsker henne masse god bedring..
hvis hun blir dårlig senere igjen ikke bedre etter hun har begynt på antibiotikan så hadde jeg bare reist eneten til legen eller legevakta..

MASSE GOD BEDRING..

Men nå sover ho igjen... hehe... fikk beskjed om at ho skulle bli bedre tter ett par dager, går det over til helga tar jeg kontakt igjen..

ORIGINAL: snuppa80

De gangene tassen har hatt høy feber og fått i seg lite har jeg hver gang fått samme beskjed: 3 våte bleier i døgnet! Har han det får han i seg det han MÅ[:)] Men jeg følger likevel med på mengden han får i seg, skriver opp det han drikker og spiser. Men her går de altså etter antall våte bleier.

Nå har ho fått en bleie hittil idag.... Den og den ho har nå er litt våt, men det er minimalt.... 

MASSE GOD BEDRING..

Men nå sover ho igjen... hehe... fikk beskjed om at ho skulle bli bedre tter ett par dager, går det over til helga tar jeg kontakt igjen..

det er bra.. ikke mye morro når de små er syke nei.. må hvertfall ha masse god bedring.

MASSE GOD BEDRING..

det er bra.. ikke mye morro når de små er syke nei.. må hvertfall ha masse god bedring.

Takker for det... Crp'en hennes lå på 54, så ho har jo rimelig høy crp. hehe

Stakkars liten ,og stakkars mamma! Er ikke lett å være den som passer på når de små er syke. Håper antibiotikaen virker fort!  Liker hun gele? Gele er jo egentlig bare stivnet vann med sukker ,så det er greit å gi som trøstemat - eller drikke da. God bedring.

Back
Topp