Ang faddere

Vand

Forumet er livet
Kom på det når charaina skrev den andre tråden[;)]

Hvis man har faddere til barnet sitt som man ikke har kontakt med lenger, mener dere at fadderne skal komme med gave til bursdag og jul - eller ringe og gratulere med dagen?

Eller er det sånn at når man ikke har kontakt lenger, så skal man bare kutte alle bånd?

Hva mener dere?

Syns det er trist at faddere ikke engasjerer seg...men vi har sagt til faddere her at de ikke skal kjøpe gaver, det er ikke derfor vi har valgt de.

ORIGINAL: schnuppaluppa

Syns det er trist at faddere ikke engasjerer seg...men vi har sagt til faddere her at de ikke skal kjøpe gaver, det er ikke derfor vi har valgt de.

Men jeg tenker ikke bare gaver - skrev også evnt tlf-samtale ved sånne dager......... [;)] Hva er det riktige å gjøre? Kan man kutte alle bånd eller er faddere litt forpliktet til å opprettholde kontakten?

i ditt tilfelle vand: dropp fadderen.... syns h*n har vist det ganske tydelig hva den rollen betyr for h*n...[&:] sorry men jeg tror det tar mer energi fra deg enn det bør å tenke over denne biten.

Jeg mener det er fadderne som skal holde kontakten med barna...men er jo litt vanskelig når de er så små og bare prate på tlf hvis de aldri ser de ellers....

Men er jo vanskelig hvis foreldrene og fadderne mister kontakten...

Trist for barna.

ORIGINAL: schnuppaluppa

Jeg mener det er fadderne som skal holde kontakten med barna...men er jo litt vanskelig når de er så små og bare prate på tlf hvis de aldri ser de ellers....

Men er jo vanskelig hvis foreldrene og fadderne mister kontakten...

Trist for barna.

Jeg er enig med deg. Og jeg mener at foreldrene til barna har en "Plikt" til å fortelle hvem fadderne er, og prøve å følge litt opp kontakten..

Hvis det er null kontakt mener jeg fortsatt at faddere burde sende en sms som minstekrav på bursdager o.l...

mener at man har plikt til å kjøpe gave og ringe og si gratulerer med dagen :P hvertfall hvis det ikke er noen grunn til å kutte bånd. hvis du skjønner hva jeg mener?

ORIGINAL: Tjukkaaa

i ditt tilfelle vand: dropp fadderen.... syns h*n har vist det ganske tydelig hva den rollen betyr for h*n...[&:] sorry men jeg tror det tar mer energi fra deg enn det bør å tenke over denne biten.

I mitt tilfelle så tenker jeg ikke noe over det mer[;)] Men jeg snakker på generelt grunnlag! Jeg begynte nemlig å diskutere det med min stemor for noen dager siden. Hun mener at hvis man har mistet all kontakt med foreldrene, så har man ingen plikt til å huske på bursdager o.l...

Jeg derimot er veldig uenig og mener at man skal vise at man husker på gu-ungen sin - selv om man ikke har kontakt!!!!

Mannen er fadder til en gutt på 12 år... Og når vi ble sammen dro han (på tross av null kontakt med foreldrene) med gave (bare en liten hilsen) til gutten! Skulle bare mangle mener vi begge! [;)]

ORIGINAL: Reinbue

mener at man har plikt til å kjøpe gave og ringe og si gratulerer med dagen :P hvertfall hvis det ikke er noen grunn til å kutte bånd. hvis du skjønner hva jeg mener?

Enig[;)]

Det er en fadders ansvar å stille opp for ungen. Uansett hva som skjer med foreldrene.
Frem til konfirmasjonen...

Back
Topp