Ang. første kontroll

therma84

Flørter med forumet
Når dere skal på første kontroll, er det automatisk at man MÅ ta GU da?
Leste en plass på nettet for noen dager siden at man anbefalte det til kvinner under 25 men at det ikke var pålagt!
Kjenner jeg er liiiite gira på GU egentlig![>:]

Nei, retningslinjene pr i dag tilsier at det ikke er grunn til rutinemessig GU med mindre du trenger ta celleprøve.

For meg er det tre år siden siste celleprøve i januar, og jeg har termin i slutten av februar, så legen sa jeg kan ta celleprøven på etterkontrollen, derfor hadde jeg ikke GU på første kontroll.

har ikke hatt det jeg.
Men tror jeg vil spørre om å få det nå.
Selv om jeg haaaater tanken på det[:'(]
Litt lenge siden sist plutselig..[8D]

Jeg kommer til å nekte GU.... Har vært i stolen 6 ganger de siste 3 mnd, så nå har jeg fått nok!
Uansett liker jeg virkelig ikke den vikarlegen mens legen min har mammaperm....

Her hvor jeg bor er det vanlig med GU + celleprøve på første kontroll.

Er jo self. ikke noe kjekt det da, men er greit at det blir gjordt.[:D]
Er fort gjordt. Snakk om noen minutter[:)]

Jeg skal etter planen ikke ha en eneste GU-kontroll så lenge jeg er gravid, sånn utenom at fødselen selvsagt medfører at de titter oppi der... Men bare vanlige kontroller fremover, etter planen hos jm så lenge hun ikke synes  jeg trenger lege av noen grunn.

GU på etterkontrollen da, for celleprøve. Men det er jo like greit, mange har GU som standard på etterkontrollen uansett.

Slapp gu på kontrollen.... like greit d... men puppe sjekk da....

ORIGINAL: Nøtteliten81

Noen år siden sist jeg var på første svangerskalskontroll, men hva i h... er puppesjekk???

ORIGINAL: Felice73

ORIGINAL: Nøtteliten81

Noen år siden sist jeg var på første svangerskalskontroll, men hva i h... er puppesjekk???

JA enig!!!
hva er det??

Puppesjekk??? What the f***?
Tok liksom celleprøve des/jan i år så føler ikke at jeg har det store behovet liksom!

Har verken denne gang eller forrige gang opplevd at jeg må ta det. Så det må du nok ikke[:)]

Back
Topp