Ang fødselsvekt.

Lulleti

Flørter med forumet
Hei!
Har noen spm ang fødselsvekt, kanskje noen vet(:

Hva er regnet som normal fødselsvekt?

Fikk en liten kar på 2,7kg sist, og jordmor sier at det kan rett og slett hende at jeg bare får små barn fra naturens side. Er det noen som har erfaringer med dette?

Takk for svar(:

Normal er vel 3,5 kg.
Jeg fikk ei på 3 sist. Og jeg fikk samme beskjeden som deg. Men det ligger i familien å få små barn

Jeg fikk en på 4778 de regna med neste ble større:/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Førstemann var 3750, og andremann 4000 g. Så regner mrd denne kommer til å ligge ca der også... Jeg får store barn.

Jeg har fått beskjed om at jeg får bare store barn. Nr 1.gutt 4150 og nr 2 jente-4100 og begge var 53cm ;)

Noen får små barn, andre store:) sånn er der vel bare;)
Min første var 4620, så gruer me må til denne :o skal tross alt ut :p

mi var 3525 og 50 cm, det er nok helt individuelt hvordan de blir ja:-) arv og gener og slikt..
skal sies at det hadde blitt litt for dumt om snuppa mi var tung og lang når mamman ikke engang er 1.60 høy og veier under 50 kg :-P tror ikke hun hadde kommet seg ut "rett-veien" om hun veide 4-5 kg

Vet ikke om det kan ha noe med å gjøre at vi får stjernetittere i min familie. Om kroppen på noen måte kan "tilpasse" seg. Men hva vet jeg(:

Kan jo hende at denne kommer ut og veier 5kg:p

Takk for alle svar(:

Det er så individuelt d m vekt osv.. Nr 1 var 3400 nr to var 4400 sa t jm at jeg var redd nr 3 kom t å bli over 5000,men ho sa at gjennomsnittlig så ble nr 3 noe imellom 1 og 2 å at jeg ikke trengte å vøre redd for d!

Ei veninne av meg er 150 cm og veier 43 kg og fødte en unge t termin på 4,3 kg... Så små samer kan få store unger uten problem!

Jeg er 168 vanlig vekt og fikk en på 4778 måtte tas med ks da etter 3 dager med i gangsetting:S

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg skulle nok født en stoor gutt til termin, knerten var 2580 allerede da han kom i uke 34.

Storebror her var 3150 gram da han ble født 7 dager over termin..

Back
Topp