Ang fødsels/permisjonspenger...

MissMarge

Betatt av forumet
Er det ikke slik at de blir utregnet ut i fra hva man har tjent 6 av de 10 siste mnd...?
Jeg har vært sykemeldt siden jeg ble gravid, kun med et lite opphold da jeg prøvde meg tilbake på jobb igjen i des/januar.. Men jeg hadde jo fortsatt samme utbetalingen...

Er det ikke slik at de blir utregnet ut i fra hva man har tjent 6 av de 10 siste mnd...?
Jeg har vært sykemeldt siden jeg ble gravid, kun med et lite opphold da jeg prøvde meg tilbake på jobb igjen i des/januar.. Men jeg hadde jo fortsatt samme utbetalingen...
Det stemmer! :)
Jeg har også vært sykmeldt, da arbeidsgiver ikke ville godkjenne jordmors søknad om svangerskapspenger. :mad:
Her får jeg lønn fra arbeidsgiver da de får refusjon, så blir jo samme utbetaling her også. :)

Hvis du har mottatt dagpenger fra NAV regner de de 6 beste månedene av de 10 siste, men hvis du ikke har gjort det regner man ut gjennomsnittet av de 10 siste månedene! Helt på trynet egentlig.. Lønner seg å gå på NAV før permisjonen/10 månedene eller være sykemeldt! Sånn som med meg hadde jeg fått ca 6000 mer i måneden hadde de regnet ut de 6 beste månedene de 10 siste månedene, men siden jeg ikke har mottatt dagpenger fra navn regner de gjennomsnittet de 10 siste månedene.. (Da er dette med varierende inntekt) Så det lønner seg p være naver :p

Termin 7.juli

Hvis du har mottatt dagpenger fra NAV regner de de 6 beste månedene av de 10 siste, men hvis du ikke har gjort det regner man ut gjennomsnittet av de 10 siste månedene! Helt på trynet egentlig.. Lønner seg å gå på NAV før permisjonen/10 månedene eller være sykemeldt! Sånn som med meg hadde jeg fått ca 6000 mer i måneden hadde de regnet ut de 6 beste månedene de 10 siste månedene, men siden jeg ikke har mottatt dagpenger fra navn regner de gjennomsnittet de 10 siste månedene.. (Da er dette med varierende inntekt) Så det lønner seg p være naver :p

Termin 7.juli
Dagpenger er bare 60% av det ma tjente da man jobbet, så om du mener man tjener ve å nave må du ha regnet veldi feil...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Men hvis man hadde mottatt dagpenger fra NAV nå hadde de regnet de 6 beste månedene dine iløpet av de 10 siste månedene, men det gjøres kun hvis personen har mottatt dagpenger iløpet av de 10 siste månedene eller før de 10 månedene.. Sånn som jeg som ikke har gjort det regner dem gjennomsnittet de siste 10 månedene og ikke de 6 beste av de 10 månedene! Har vært i maaange samtaler med NAV forrige uke pga dette..

Termin 7.juli

Er du f.eks sykemeldt i de 10 siste månedene før permisjonen, så får du sykepenger ut fra det du jobbet før du ble sykemeldt. La oss si "30000" i brutto, så skal du ha tilsvarende i sykepenger.. Og sykepengene er med på å regne ut hva man får i permisjonspenger!

Termin 7.juli

Om dere leser det jeg har skrevet, så står det at jeg har vært sykemeldt, altså mottatt sykepenger. Det tilsvarer det jeg ville fått utbetalt fra arbeidsgiver..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Da skal du motta det samme i foreldrepenger :)

Termin 7.juli

Jepp, var det jeg mente. Men mener jeg har fått litt for lite. Fikk utbetalt sykepenger fra 3.juni-16.juni, og foreldrepenger fra 17.juni til 30.juni. Og fikk samme beløpet på begge utbetalingene..

Vi har termin samme dag forresten ;)

Jepp, var det jeg mente. Men mener jeg har fått litt for lite. Fikk utbetalt sykepenger fra 3.juni-16.juni, og foreldrepenger fra 17.juni til 30.juni. Og fikk samme beløpet på begge utbetalingene..

Vi har termin samme dag forresten ;)

Foreldrepengene dine skal tilsvare det du har hatt i sykepenger. Og så lenge du har fått det samme i i sykepenger som foreldrepenger i juni for de dagene du skriver, så har du fått samme dagsats på foreldrepengene dine som på sykepengene dine. :)

Har mye murringer som kommer takvis, men så slutter de. Håper han kommer snart. Du da??? :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp