ang fødsel

• Trådstarter Trådstarter hellokitty
  • Opprettet Opprettet
H

hellokitty

Guest
Hei jenter ! Min mor har hatt tre styrt fødsler. Burde jeg si fra om dette til lege/jordmor? Hun har født på tre timer fra vannet gikk på meg og mine brødre!

Ja du bør si fra om dette, men 3 timer er jo som regel god nok tid.. Men om dere har over en time vei til sykehuset kan det jo fort bli litt knapt..

Blir ca 30 min. Men vi har ikke egen bil så må enten ringe mamma eller taxi og da er det greit å ha ting i orden! Mamma merket ikke noen ting med rier nesten før de verste kom. Håper ikke det skjer med meg ! Sier fra jeg !

Vi var ute etter tre timer så vil si at jeg og kjæresten burde planlegge dette grundig !

oi... Min mor hadde også kjappe fødsler, 5 og 2 timer etter første murring, men jeg hadde planlagt KS 10 dager før termin så jeg har ikke sett om det gikk i arv her:)

Det jeg sa og når hun sa det. Det er raskt ! Åja. Heldig på en måte du da :alien

Sikkert greit å gi beskjed. Jeg var på sykehuset i en og en halv time før dattra mi kom, så jeg er også litt spent på hvordan det blir denne gangen.. Heldigvis ikke mer enn 15 min til sykehuset fra oss da.

Tror jesatt jeg fikk høre stikke hadde noen betydning;)

mamma gikk langt over tida med meg og hadde en tung vanskelig fødsel med sugekopp.
min første kom en uke før tiden og 3 timer etter vannet gikk ( hadde ingen åpning før det)..

jeg hadde vel sakt i fra:) her og føder vi fort:p sist fødsel så gikk vannet 1905 og 2025 var gutten ute. Heldigvis har jeg små murringer som tyder på fødsel, selv om det ikke er vonde rier

Mange svar ! Tror jeg sier fra så de er ups på det, da jeg og hun har samme befruktningsevne ! håper på fortere fødsel enn langsom ! Men all smerter og plager for verdens beste gave <3

Jeg personlig hadde nok sagt i fra! :) Selv slekter jeg på damene på morsiden! xsmile17

jeg ville sagt ifra. Min fødsel var ekstremt lik mamma sin!

Er det styrtfødsel om den er på tre timer? Om det bare er 30 min så går det vel bra, det er bare å reise så fort man kjenner noe. Men greit å si fra. Min var på 5 timer sist, så regne med den er på under 3 t denne gang.

Er det styrtfødsel om den er på tre timer? Om det bare er 30 min så går det vel bra, det er bare å reise så fort man kjenner noe. Men greit å si fra. Min var på 5 timer sist, så regne med den er på under 3 t denne gang.
Hun mente fra første muring som hun trodde ikke var noen ting og hun trodde det skulle ta tid. Hun merket ikke at hun fikk vondt før hun skulle føde og hun fikk åpning når vannet gikk så hun ble kalt styrtfødsel

Det finnes det nok uenigheter om ;) noen fødsler kan være for kjappe mtp rifter, smerter og det å faktisk rekke frem. Men eg er glad eg fødte på 5 og ikkje 30.
Helt enig med deg. Mange ligger mange timer !

Back
Topp