Ang fødeplass

Sane

Glad i forumet
Er førstegangs fødende så litt grønn på dette området. Ser at flere av dere har søkt og/eller fått innvilget fødeplass. Leste tidligere her at det må søkes så fort som mulig da det fort fyller seg opp. Blir litt engstelig for skal ha første kontroll hos legen den 31.juli ( da er jeg 14 uker )... Legen jeg var hos forige uke ville at jeg skulle ta kontrollene hos egen lege når hun kom tilbake fra ferie nemlig. Har tatt blodprøver og urinprøve men ikke skrevet noe skjema eller snakket om tidligere sykdommer etc. Ringte den lokale helsestasjonen i går og skal dit 24.august da det ikke var noe ledig før. Så ergelig at de første 12 ukene faller i sommerferien. Er det fare for at jeg ikke får fødeplass på lokalsykehuset? Er det flere som ikke har søkt? • frk.Treg •

Jeg har ikke søkt, men fikk beskjed om at jeg måtte føde på et annet sykehus pga. bmi...

Det med å ikke få fødeplass er nok mest utbredt i Oslo-området hvor det er flere sykehus innen kort avstand.

Husker da jeg bodde i Bærum og jeg fikk spm om jeg ville føde på Bærum sykehus eller et annet sted. Bærum var helt greit for meg det. og gjett om jeg stussa på det spørsmålet.

Med nr 2 bodde jeg midt mellom 2 sykehus og valgte det med "finest" vei for å si det sånn.

Nå har jeg bare ett valg og det er helt greit for meg.

Noen steder er det BMI grenser på sykehusene. hvor da de med "for høy" BMI må på et bedre utrustet sykehus.

Har du bare ett lokalsykehus er det nok mest sannsynlig der du kommer til å føde.

eg har ikke søkt om fødeplass, men det er nok ikke nødvendig heller.. Fødte minien på samme sykehuset som eg vil nå, og var ikke noe problem å ikke søke. Men de må på en måte vite om meg, for her eg bor har vi 2 alternativer til sykehus.. De er kanskje like nærme, men en blir litt bedre mottatt på det eg skal på.. De tar seg på en måte bedre tid til hver enkelt som kommer inn dørene..

Back
Topp