Ang Engangstønaden

Anonymius

Glad i forumet
Hei
Du dere som skal søke om engangstønad, når søker dere og hvor lang tid har det tatt å få pengene på konto ? Jeg har hørt at det er 14 uker før termin, børr en søke lenge før da eller ???

Jeg husker bare at med 1 mann så søkte jeg to dager før 14 ukene og fikk pengene på konto etter 3 dager.

Jeg lurer oxo på egentlig tid de kommer inn, på nav sier de jeg ikke kan søke før jeg er 26 uker på vei :O  er det riktig ? for jeg måtte ha med meg bevis på termin osv :S haha , jeg vet ingenting 

Sendte inn søknaden min når eg va 24+1.. får utbetalt i uke 26[:)] det vil si i slutten av neste[:D]

Jeg ringte og fikk beskjed om at jeg ikke kunne søke før jeg var uke 26. Nå er jeg det og skulle da ta med meg legeerklæring ned på nav og ordne med det der. Så kommer pengene innen maks 3 uker. Men Nav-folka blir jo aldri enige om hverandre så det er sikkert forskjellig fra kontor til kontor..

Ja eg skjønner lite, eg fikk bare beskjed i uke 22 at eg måtte ha erklæring fra lege eller jordmor, så kunne eg bare søke.. så fikk det eg, og gikk inn å søkte[:D]

ORIGINAL: Stinoa

Ja eg skjønner lite, eg fikk bare beskjed i uke 22 at eg måtte ha erklæring fra lege eller jordmor, så kunne eg bare søke.. så fikk det eg, og gikk inn å søkte[:D]

Sa de noe om hvilken bekreftelse på termin som holdt? Jeg tenkte å ta kopi av arket jeg fikk med fra ord.ul, men har hørt enkelte nav-kontor sier at bekreftelsen må være fra jordmor etter uke 26. Synes det høres veldig tullete ut.

jeg fikk ogs? beskjed om at jeg m?tte vente til uke 26, uansett om d gjaldt permisjonspenger eller engangsstonad...
er det noen som vet om man kan f? begge deler, en vennine av meg sa at man kan ha rett p? begge deler omman f?r veldig lite permisjons penger. noen som vet om dette stemmer?????
[:)]

Eg fikk legen til å skrive det eg.. bare så lenge han skrev kortid eg hadde termin så holdt det her[&:] syns det e rart det e så firkantet der dere bor, for eg har allerede søkt på overgangsstønad, utvidet barnetrygd og engangsstønad[&:]

Ok, for det første så kan du søke akkurat når du vil.. Det at man ikke kan søke før uke 26 er bare tull.. Ser det er mange her som får beskjed om det..
Regelen sier at du kan få pengene utbetalt  tidligst i uke 26. Så det er bare å fortelle de..
Jeg søkte i uke 21.. Kan være intill 2 måneders behandlingstid. Og la ved kopi av helsekortet mitt, det holder.. [:)]

Jeg søkte i uke 22.. Fikk brev idag at de ikke kunne behandle søknaden,jeg måtte søke etter uke 26 [:@]
Rart det er sånn forskjell altså.. Og jeg la med skriv fra jordmor at jeg hadde termin 1 juni med hennes underskrift.. Nav er slitsomt!!

en kan søke før en er 26 uker på vei, men får ikke penger på konto før passert 26 uker.. det er ca 1 mnd behandlingstid...

ORIGINAL: mamma for 1 gang

en kan søke før en er 26 uker på vei, men får ikke penger på konto før passert 26 uker.. det er ca 1 mnd behandlingstid...

Var den behandlingstiden jeg tenkte på,derfor jeg søkte tidlig nå,men det gikk ikke [&:]
Måtte levere bekreftelse fra jordmor/lege ETTER 26 uker..
Skjønner ikke hvorfor noen får søkt og andre ikke,så irriterende...

ORIGINAL: LMG86

ORIGINAL: mamma for 1 gang

Var den behandlingstiden jeg tenkte på,derfor jeg søkte tidlig nå,men det gikk ikke [&:]
Måtte levere bekreftelse fra jordmor/lege ETTER 26 uker..
Skjønner ikke hvorfor noen får søkt og andre ikke,så irriterende...

det syntes jeg var rart, for jeg søkte for 4 uker siden, og jeg går inn i 28 uke på torsdag, jeg måtte ha en bekreftelse fra jordmor, men måtte vente til etter 26 uke med å søke. de bare venter med å utbetale til du er passer 26 uke.. snodig at nav kontorer gjør så forskjell.. jeg får pengene på konto om noen dager heldigvis..

Fylte dere ut noe inntekt på far og slikt på skjemaet ???

det trenger man ikkje, såvidt eg vet.. eg har ikkje far inni bildet, men de har ikkje sagt noe om at eg må skrive noe om det heller, så tror du kan la vær ja, for hans inntekt kan ikkje brukes mot din inntekt[:)]

ORIGINAL: Stinoa

det trenger man ikkje, såvidt eg vet.. eg har ikkje far inni bildet, men de har ikkje sagt noe om at eg må skrive noe om det heller, så tror du kan la vær ja, for hans inntekt kan ikkje brukes mot din inntekt[:)]

hvis du skriver han som far, så henter de inn info selv... eller hvis du ikke vil ha han i papirene, så skriver du ukjent far eller forklarer situsjinen til de på nav

Hei dere :) Jeg søkte på nedkomstønaden på mandag nu den 4 mai...Tar det lang tid dere før di kommer på kontoen? Huska det gikk fort sist gang men huska ikke korr fort :P

Hei dere :) Jeg søkte på nedkomstønaden på mandag nu den 4 mai...Tar det lang tid dere før di kommer på kontoen? Huska det gikk fort sist gang men huska ikke korr fort :P

Denne tråden er 5 år, så tviler på at noen av de vil svare :) men jeg har søkt engangsstønad, søkte en fredag og fikk pengene inn på mandag, så tok en virkedag.

Back
Topp