ang engangstønaden

tøttanr3

Betatt av forumet
heisann alle sammen....lurer på om noen vet hvor stor engangstønaden er....er den noen som vet dette og kan svare meg?[8|]

takk for svar...viktig å vite når det er det eneste man får etter fødsel og nærmere et år frem i tid...[:(] alt ordner seg....

Engangstønaden er på kr 33.584,-
Du kan søke om engangstønaden når du er passert uke 26.. Og du vil da få den utbetalt når søknaden er behandlet. For meg tok det bare 3 dager forrige gang før pengene var på konto.
Jeg skal søke om engangstønaden neste uke, så blir spennende å se hvor lang tid det tar denne gang.
Det variere veldig på hvor lang tid det tar etter hvilke behandlingstid trygdekontoret du hører til bruker å behandle den..

Viktig å vite at Engangsstønaden kan ikke etterbetales for mer enn seks måneder etter fødselsdato, det sto på trydeetaten sin side..

Lykke til.. [;)]

engangsstødnaden får du om du ikkje har opparbeida dæ rætt t fødselsparmisjonspenga. (jobbet i 6 av 9 mnd)

ORIGINAL: nemi.marselia

engangsstødnaden får du om du ikkje har opparbeida dæ rætt t fødselsparmisjonspenga. (jobbet i 6 av 9 mnd)

Er det ikke 6 av 10 mnd? Var det før, men kan være det er endra nå da..

ORIGINAL: Avent

ORIGINAL: nemi.marselia

Er det ikke 6 av 10 mnd? Var det før, men kan være det er endra nå da..

muli d. huske ikkje. men 6mnd va d i allefall

Jo det er 6 av de 10 siste mnd før fødsel.

den ligger på 33500kroner, husk at du kan få den opp til 3mnd før terminen...søkte om det i slutten av januar...;)

Engangsstønad er for de som ikke jobber og kan utbetales tre måneder før terminen..i Bergen er behandlingstiden ca 1mnd...derfor søkte vi i slutten av januar:)lykke til!!!

Jeg fikk engangsstønad nå siden jeg er i utdanning og far skal være hjemme i 39 uker. Da får han fødselspengene (ut fra sin lønn).

Hvaaaaa? Kan vi få engangsstønad før termin?  Til meg har de sagt at jeg ikke får noe før fødselsattest er inne hos dem..ingenting blir gjort før da! (?????????) Og vi trenger virkelig pengene naa!

Back
Topp