ang ekstravakter og sykdom..

L86

Elsker forumet
jeg har bare 75% stilling, men jobber 100% ++ siden det i mitt yrke ikke er noe problem å få vakter (Sykepleier). Det jeg lurer på er, dersom man har fått ekstravakter frem i tid, men blir syk- får man da betalt for disse vaktene? man har jo fått dem utdelt.. noen som vet? 
på forhånd takk for svar! 
 
Ja du får betalt for ekstravakter ved sykdom:) er jo tildelte vakter som derfor er dine på lik linje med faste vakter.
 
Jada det gjør man. Er i samme situasjon som du med 75% stilling som sykepleier! 
Har da driti fullstendig på draget og tatt masse ekstravakter i påsken for en tid tilbake, FØR bekkenløsning....
Nå sitter jeg da med skjegget i postkasa og 8 vakter i strekk i påsken med en bekkenløsning fra helvete og biter tenna sammen for jeg skal IKKE være borte en J**** vakt før jeg må kaste inn håndkle for godt pga bekken mitt....Er ikke folk å få tak i hos oss så det er alltid lite moro med sykdom *sukk* 
 
nei, jeg kjenner følelsen ;) derfor har jeg ikke tatt på meg fler enn de jeg har fått til nå. Fikk brått over ti dager i strekk, og det er for mye nå. Så må passe på kjenner jeg, blitt syk igjen for tredje gang siden jul. Heldigvis ingen bekkenproblemer her! 
Bare så kjedelig om en skulle ha mista de, for vi er avhengig av at jeg tjener mer enn på den 75%en.. Håper jo på å jobbe fult ut, men er greit å vite! takk for svar! 
 
I kommunen tror jeg du får betalt for extra vakter så lenge de er planlagt 14 dager før den vakten. Iallefall sånn i sandnes kommune. 
 
Men er det ikke slik at dersom man bruker egenmelding, så må d gå et visst antall dager imellom man bruker egenmelding?syns selv d høres rart ut, men har blitt fortalt d av noen på jobb. Også har man vel ikke mer enn 24 ( dog er jo d ganske mange ;) ) dager med egenmelding på ett år. Er man borte mer enn det så blir man trukket i lønn.. Jeg tok også mye ekstravakter før, men nå er jeghalvt sykmeldt, så da får keg klare meg med den lønna jeg har fast for min 80% stilling. Kjedelig å ikke ha litt ekstra hver mnd, merker de pengene godt!
 
Hos oss er det satt opp i slutten av hver mnd hvordan neste mnd blir. Å om man blir sykemeldt får man betalt ut i fra disse de første 14 dagene, så deretter så er det regnet et gjennomsnitt av noen mnd innenfor en periode. Ta kontakt med arbeidsgiveren din, så får du vite hvordan det er akkurat innen din bedrift, så slipper du å fundere ;)

Når det gjelder egenmelding har vi 10 dager maks på et år vi kan ta mener jeg.
 
Back
Topp