ang eksem og mildison...

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
Gutten min har litt eksem i panna og hodebunnen. Vi fikk resept på mildison hos legen. hun sa vi skulle begynne med å smøre to ganger om dagen, for så å smøre en gang om dagen til å bare bruke vanlig fuktighetskrem uten parfyme. Men etter kun to smøringer er han helt fin igjen. Skal jeg da fortsett å smørre to ganger om dagen? isåfall hvor lenge da? eller er det sånn at man skal kutte ut med en gang det er bra? Jeg er helt grønn på dette for har aldri hatt eksem selv... [:)]

er ikke mildison kortisonpreparat? hvis han nå er bedre ville jeg kutta ut hele kortisonen, jeg er antikortison på barn.

her bruker vi aderma exomega produkter på eksem. og NAF barnesalve ved kveldsstell.

Trenger ikke bruke mildison når eksemen er borte..kun fuktighetskrem [:)]

vi fikk beskjed av hudlegen å smøre med kremen i 4-5dager etter at det var borte så for å bare bruke fuktighetskrem, årsaken vi fikk var at mange sluttet for tidlig og dermed så kom det like fort tilbake

Men kan evt være greit å prate med legen å høre siden legene kan gi en beskjed til en og en annen til en annen

Takk for svar, jenter! Litt forskjellige råd her, men...[8D]
Tror jeg smører et par, tre ganger til. Hvis det er som med andre legemidler kan det lett blusse opp igjen om man slutter for tidlig. Mildison er den mildeste form for kortison så jeg trur ikke det gjør no om jeg bruker den et par, tre dager.
Har hørt mange skryte veldig av aderma exomega, men den tålte dessverre ikke sønnen min. Blei kjemperød av den, stakkar.
Men det var i hodebunnen da, den er vel kanskje mer sensitiv...? tenkte prøve den i panna når jeg er ferdig med mildison for å prøve å holde eksemet borte [:)]

Oki. tusen takk for svar! [:)] sønnen min hadde veeeldig mild eksem, vet ikke om det har noe å si. han hadde kun noen flekker i panna, og tørr hud i hodebunnen. (legen sa vi skulle smøre mildison der og) og eksemflekkene blei helt borte etter to smøringer... så de satt ikke veldig "hardt" men skal fortsette å smøre hvertfall en gang om dagen :)

ORIGINAL: Mamarita

Tror jeg smører et par, tre ganger til. Hvis det er som med andre legemidler kan det lett blusse opp igjen om man slutter for tidlig. Mildison er den mildeste form for kortison så jeg trur ikke det gjør no om jeg bruker den et par, tre dager.
Har hørt mange skryte veldig av aderma exomega, men den tålte dessverre ikke sønnen min. Blei kjemperød av den, stakkar.
Men det var i hodebunnen da, den er vel kanskje mer sensitiv...? tenkte prøve den i panna når jeg er ferdig med mildison for å prøve å holde eksemet borte [:)]

Jeg fikk høre på apoteket at ikke alle tåler den aderma da den inneholder havre, noe som noen kan reagere på. Har selv brukt den lenge til min sønn. men så gjikk vi tom for den og jeg smørte da bare på a-cremen noen dager, og eksemen forsvannt! Har jo hørt at det er lurt å bytta lite på kremene men ikke at det skulle bli så bra! Nå smører jeg bare med vanlig fuktighetskrem og ikke et merke fra eksemen. Håper det går like bra for dere, lykke til!

ORIGINAL: Nor09

ORIGINAL: Mamarita

Jeg fikk høre på apoteket at ikke alle tåler den aderma da den inneholder havre, noe som noen kan reagere på. Har selv brukt den lenge til min sønn. men så gjikk vi tom for den og jeg smørte da bare på a-cremen noen dager, og eksemen forsvannt! Har jo hørt at det er lurt å bytta lite på kremene men ikke at det skulle bli så bra! Nå smører jeg bare med vanlig fuktighetskrem og ikke et merke fra eksemen. Håper det går like bra for dere, lykke til!

Tusen takk! [:)] hmmm kanskje han ikke tåler havre da? men han spiser havregrøt uten at jeg har merka no spesielt, om det har noe å si... [8|]
Skal prøve med en avnlig fuktighetskrem uten parfyme! [:)]

Back
Topp