ang efidrin

x1xCharaina

Gift med forumet
Var hos legen med hosten til frøkna i dag og fikk efidrin. Skulle gi to til tre ganger daglig.

Saken er nå at vi har en suuuuuper hyper unge som bare kaver og styrer og hoster like ille!!(sovnet som en dupp klokka syv og våknet igjen halv ti, sover ellers rundt)
Har hørt at man egentlig ikke skal gi det til småbarn??

noen som kan hjelpe meg? hva burde jeg gjøre nå??

Gi faen i å gi ungen det der dritet!!! Gå å få ventolin istedet (tror det er det det heter) ungen blir ikke hyper og det fungerer.

Erfaringbasert råd!

Forresten har du prøvd Bisolvon (eller noe slikt) fås reseptfritt på apoteket. flasken står i en gul eske. Det fungerer også ganske bra.

ORIGINAL: Charaina

Var hos legen med hosten til frøkna i dag og fikk efidrin. Skulle gi to til tre ganger daglig.

Saken er nå at vi har en suuuuuper hyper unge som bare kaver og styrer og hoster like ille!!(sovnet som en dupp klokka syv og våknet igjen halv ti, sover ellers rundt)

efedrin hemmer ikke hosten, mn åpner luftveiene.

siden legen har skrevet ut det til snuppa di så er det vel for at hun skal ha det???

Vi måtte kutte ut Efedrin her i huset, ungen vår på 3 mnd var våken fra 21 om kvelden til kl 06.30 om morgenen.........TO netter på rad!!!

Måtte få legen til å skrive ut noe annet mot at han var så tett i brystet når han sov[:@]

Er bare ei uke siden vi gav efedrin til Enok Tobias. Men legen advarte oss om at vi kunne få en hyper unge, så da måtte man nesten velge om det var verdt det. Enok ble superhyper, hadde 2 søvnløse netter. Men det var verdt det. Han pustet mye bedre og fikk opp all slimet. Vi holdt bare på med efedrinen i 1,5 dag.

ORIGINAL: Skrukkefillehaug

ORIGINAL: Charaina

efedrin hemmer ikke hosten, mn åpner luftveiene.

siden legen har skrevet ut det til snuppa di så er det vel for at hun skal ha det???

jeg ba om å få noe som stoppet hosten jeg!

ORIGINAL: Puffen

Gi faen i å gi ungen det der dritet!!! Gå å få ventolin istedet (tror det er det det heter) ungen blir ikke hyper og det fungerer.

Erfaringbasert råd!

Forresten har du prøvd Bisolvon (eller noe slikt) fås reseptfritt på apoteket. flasken står i en gul eske. Det fungerer også ganske bra.

jeg skal ikke si imot deg, jeg kan kun gi videre informasjon som jeg ble gitt. Men hvis det er snakk om et spedbarn, så burde man ikke gi Bisolvon uten å ha fått det på resept av legen. Denne infoen fikk jeg fra en farmasøyt.

ORIGINAL: Tøsa

jeg ville hørt på legen, ikke på folk her inne...[8|]

signerer

enig i det. og du kan jo bare ringe legen om du mener at efedrin ikke fungerer for snuppa di?

Den er jeg enig i!

Men ang bisolvon så måtte jeg få den på resept når snuppa var under 2 år så ville hørt med legen føre jeg ga den til en så liten en.

Shit! Har gitt mini efedrin siden mandag og har ikke skjønt hvorfor han har vært så hyper og hatt så vanskelig for å sove! Ringe legen i morra ja! Er jo fint om de kan si ifra om sånne ting da...

En får ikke annet enn efedrin til så små barn..!

Er jo en grunn til at legen har skrevet det ut, han mener det kan hjelpe barnet ditt.. HVA burde du gjøre nå..? Du burde vel høre på legen din, var vel derfor du dro dit.. Mener du at svaret hans var feil så må du jo ta det til en annen lege!!

Fikk Efedrin til Lukas av en lege når vi var på juleferie fordi han hostet hele nettene, etter 4 dager var liten bedring å spore. Var til barnelegen her når vi kom hjem og han sa at han ikke anbefalte efedrin, pga virkningen var så som så og at ungene gjerne ble hyper. Så da hadde man valget mellom å være våken hele natta fordi han hostet, el fordi han var lys våken... Fikk flutide (el noe sånt) en sånn astma spray til å bruke før leggetid, til han sluttet å være forkjølet, evt prøve å stoppeetter et par dager og se om han fremdeles hostet. Måtte foreslå det selv til legen, men han var enig i at det kunne funke og at det var verdt å prøve siden han ikke hadde sovet på nesten 2 uker. Det funket med en gang. vet ikke om det gårå gi til så små, men du kan jo sjekke. God bedring til babyen din[:)]

Back
Topp