Ang. Doppler

Gulle

Betatt av forumet
Hei på dere alle
Jeg lurer litt på dere som har funnet hjertelyden til barnet i magen, hva ligger det på??
Jeg prøvde igår kveld fant en på ca 130, er dette barnet tror dere?? På nettet står det at d skal ligge irundt 170, så ble litt usikker..

Takk på forhånd for alle svar

Ha en fin kveld videre

Når jeg telte i forrige uke lå det på 168 :) 
Hvis det skal ligge på ca 170 nå så høres det jo lite ut med 130, men høres jo høyt ut til å være din puls. Så ikke så godt å si det der hehe :p 

Har ikkje doppler,men såg på papiret som jordmor skreiv på når eg skulle ha storebror,og da låg hjerterytmen hans fra 130 til 145.

hmm rare greier. Har en som ligger på mellom 70-80, så har jeg en mellom 130-134.Det er ikke min som er 130.. Da tror jeg at formen ikke hadde vært helt go

Babyens puls skal ligge rundt 150 slag ca. Det er ikke umulig at det er din da... Hvis man driver og leter og blir litt stressa eller ligger i en ubehagelig posisjon el så kan jo pulsen hoppe litt. Hvis babyen ligger i ro så kan babyens puls synke litt også. Jeg ville lett etter din puls med doppleren for å finne den for da merker du jo om det er den samme eller om din er roligere ;)

Da vi var på UL sist uke sa jordmora at rundt i rndt uke 10 skal pulsen ligge mellom 150-200 slag i minuttet. I ca uke 20 vil pulsen synke til 130-160.

Her har vi telt fra 168 til 188 hjerteslag i minuttet. Så det varierer nok litt hva den ligger på. 

Jeg fikk også doppler i dag, men finner ikke hjerteslag. Hvor på magen leter dere? må dere lete lenge før dere finner det?

Synes ikke 130 er så lite jeg da,fant også hjertelyden og den lå på 140 så er jo ikke så langt unna deg jeg også da.

første kontroll hos jordmor med førstemann lå puls på 145 til han, tror alt er normalt selv om den ligger på 130 :)
jeg prøvde å telle selv med doppler, men vinner ikke å telle jeg for det går så fort ;)

Jeg finner den heller ikke, men det er vel bare å vente og prøve igjen om noen uker.
Håper den har det bra der inne :)

Jeg bruker å finne den rett over skambeinet. Må presse dopleren litt "hardt" ned. Akuurat midt på :)

Takk for alle svar.
Var hos en vennine igår, vi fant ut at det hva babyen i magen som hadde 130, arti å høre :)
Vi fant to pulser. Ene hva min gikk litt saktere å lå litt nermere navlen, den andre ligger ca oppå/under skambeinet .

Så herlig det må være å høre:) Jeg leste på babyverdens app på iphonen at hjerteslagene skulle ligge på mellom 120 og 180, alt mellom er vel da normalt:) 

Jeg prøvde idag med en sånn doppler og der lå det på 125-127, men tror ikke typen traff helt da, men det hørtes ut som hjertet til bebisen :)) Etter fra hvordan jeg husker hjertelyden var med forrige mann :))

Fru Novia skrev:
Fant den i dag! Det var beroligende og koselig !!

Det gjorde jeg også! Herlig.

kaisa78 skrev:

Fru Novia skrev:
Fant den i dag! Det var beroligende og koselig !!

Det gjorde jeg også! Herlig.

*liker*

Back
Topp