Ang donor og IVF

2jenter

Flørter med forumet
Er det noen som vet om det er veldig lang ventetid på donor på Rikshospitalet?

Siden vi er 2 jenter så er vi avhenge av det:)

Hei hei.:-) Vi hadd førsøk på riksen i mars og da hadde de strå.:-) håper på nytt forsøk i nai og x fingrene for at de har strå til oss da også.;-) Ønsker dere lykke til!! Morsomt at det er flere her.;-)

Da må dere ha masse lykke til på neste forsøk :) Vi skulle egentlig på stork ivf ,men skal prate med gyn på fredag,så håper vi han kan sende en søknad for oss til riksen. 

Ja koselig å se at det er flere her inne ;)

Hei,
Vi er også 2 jenter som prøver
For oss tok det lang tid fra søknaden ble sendt til vi fikk forsamtale (5mnd).
Forige uke var vi på forsamtale og seksjonsoverlege Tom informerte oss om mulig 6mnd ventetid på donor. Igår fikk vi et brev iposten om at vi kan bestille inseminasjonsbehandling og om at det er tilgang på donorsædemoticon
Så det tok ca 1 uke!!!!!
Og først tenkte vi at vi skal på ivf, men legen anbefalte å prøve først AIH med donor (litt skeptisk, siden jeg har PCOS).
Lykke til!!!!
Håper å få høre hvordan går det med dere!!!!!

Siden vi ikke er inne i systemet ,så var det ingen vits å sende søknad sa gynokolgen. For køene på donor/ ivf var veldig lange og ikke hadde de nok donorer fortalte han oss.

Så han sa vi burde satse på Danmark. 

Jeg hadde inseminasjon bare. Skal prøve dette først å hvis det ikke går etter noen forsøk så blir det prøverør.:-) Det gikk også fort til oss etter samtalen.

Så det er veldig lange køer når det gjelder behandling på offentlige stykehus i Norge for oss som er lesbiske? Min samboer og jeg har også vurdert å ta kontakt med legen for for henvisning til rikshospitalet, siden vi ennåp ikke har lyktes etter to forsøk på storkklinikk :(

Jeg synes det gikk relativt fort etter henvisningen ble sendt jeg.. Hvis jeg var dere ville jeg krevd å få sendt henvisning med en gang og hvis dere ønsket det så kan dere jo bruke storkklinikken mens dere venter. Ønsker dere alle masse lykke til!!

Etter at vi har væert på forsamtale(25/4), så gikk det kjempe fort for oss. Det er sikkert bare en tilfeldighet... Har ikke hat mensen på 4mnd (har PCOS) og plutselig kom det forige uke. Så måtte vi bare ringe og avtale inseminasjon.. Og det blir nå til helgen.... Har begynt på Pergotime på lørdag,skal på sprøyting på onsdag og til UL på fredag.... Effektiviteten på Riksen overasker innimellom...
Vi er veldig spendte....
Så det er bare å krysse fingerne og håpe...

Hvordan har det gått med dere? Er dere her inne enda - og har noen fått en liten en?

Back
Topp