Ang dette med hva barna og klær

Råsa Muffin!

Gift med forumet
Leah vil aldri ha på seg noe annet enn kjole! Og de gangene jeg ikke har vasket de to kjolene hun får bruke i barnehagen er det KRIIISE og det blir jo bare tull med påkledning. Hun skal i hvertfall ikke ha på bukser ..

Så i dag sa jeg at de var til vask, men at hun kunne jo ha på bukse i dag og kjole i morgen, da var krigen i gang [8D]
Endte med at jeg sa til meg selv at "hun skulle jo hatt bare kjoler, og ikke fått noen bukser" det hørte Leah så sa hun ; Det er fint det mamma, da blir jeg glad [8|][8D]

Ikke bare vi som har bestemt barn altså...

Johanna kan godt gå i barnehagen i bukse, men det må være noen spesielt utvalgte, og de velges dernest etter dagsform og humør. I tillegg er det visst uforståelige regler for hvilke strømpebukser og gensere som går til hvilke bukser... på samme måte som at det er veldig viktig hvilke sokker man har til hvilken pysj - for de lilla kan man nemlig bare ha til nattkjolen og når man skal ha på piratpysjen må man ha de grønne [8D]

hehe kjenner meg veldig igjen!! her i huset er det fast rutine å spør om Solveig vil ha på kjole, skjørt eller bukse!! hehe

Skjønner at jeg er veldig heldig... Jeg legger fram klær dagen før, og de tar hu på seg uansett hva det er.. tror vi har krangla om påkledning så få ganger at det kan telles på en hånd...

Mina er inne i en periode hvor hun liker å ha kjole på og pynte seg i bhg[:)] Men hun tar på seg det jeg legger frem også[;)]

Sånn er det her og, kan ikke huske sist hun hadde bukse på seg... Skjørt og kjole er det eneste som duger[&o] Håper søstra ikke blir lik så kan i alle fall hun "arve" alle de fine ubrukte buksene hun har i skapet[8|]

så lange hun skjønner at hun må ha varme og rene klær på seg så får hun som regel bestemme selv akkurat det med klærne

ORIGINAL: *SuperBerta*

I Bertines bhg er det bare ulltøy som gjelder, så det er ingen diskusjon. Det er ingen som har på seg kjoler der heller, så hun tenker nok ikke at det går an engang..

MEN, hun skifter med en gang hun kommer hjem da.. men er heldigvis ikke så opptatt av kjoler.. Det er mest stas å få gå med shorts og trøye.. Noen ganger skjørt isteden da.. Cluet her, er vel egentlig minst mulig klær![:D]

Ull her også, men det cerisefargede ulltøyet passer nemlig supert til to ullkjoler hun har, så det er ingen hindring...

Jørgen har en STOR favoritt bukse og det er i grunnen litt krise om han ikke får gå med den[&:] Da jeg fikk en gutt som nr 3 fikk jeg høre av mange at han sikkert ville bli mye enklere i klesveien enn jentene var, men den gang ei[8D][:D] Vi har laget en avtale om at han kan gå med den buksen (når den er ren da selvfølgelig[:D]) mot at han tar på seg ullbuksen sin når han går ut i barnehagen da[:D]

Herlige barn dere her[:D]

Jeg har ikke merket noe sånt enda, Marcus tar på seg det han finner fram te han, og når vi skal bort da skal han ha på seg favoritt buksa si (Cars ola bukse).

Back
Topp