Ang det å fortelle om graviditeten.

Mamsen89

2009/2014
Har de fleste av dere fortalt det til foreldre allerede?
Jeg tenkte vel egentlig å vente til uke 12, tilfelle noe skulle skje før den tid. Men sambo har veldig lyst til å fortelle det til sine foreldre. Han har allerede sagt det til søsteren sin og vi har sammen fortalt to vennepar om det.

Men bør kanskje foreldre få vite det ganske tidlig? Vet det ikke finnes regler på dette, men hva føler dere blir "riktig" og hvorfor?

Tenkte = Foreldre/gode venner: uke 12
Bekjente/evt FB: etter OUL

Vi har fortalt det til foreldrene mine, og skal fortelle det til søsknene mine ganske snart. Vi liker tanken på å ha familien med oss uansett hva som skjer :)

Jeg forsnakket meg til ene søsteren min... Utover det er det ingen som vet enda. Vi tenker å vente til uke 12 med å fortelle.
Vi skal i bryllup når jeg er i uke 13, og da kommer det nok ut uansett, så foreldre får vite det før vi skal i bryllup.

Men jeg har ikke tenkt å annonsere det på Facebook og til gud og hvermann. De som "trenger" å få vite det av oss får vite det av oss. Resten får ryktebørsen ta seg av :)

Jeg har sagt det til nære venner som har spurt fordi de allerede vet at vi er prøvere og har fulgt oss opp nøye og er engasjert.. - jeg forteller det ikke sånn uten vidre til noen , men om mine venner spør så lyver jeg heller ikke .. =) men generellt tenker jeg sånn som deg.. fb, offentlig etter oul og foreldre osv 12 uker ..

Første gangen sa jeg det til søstra mi noen dager etter at testen var positiv. Ikke så lett å holde på det når det var nyttårsaften og jeg hadde fri. Ikke lett å finne på en grunn for å ikke drikke da :)

jeg kommer sikkert til å si det før uke tolv, men vi får se hvor lenge vi holder det hemmelig. Symøte venninnene mine får nok også vite det på neste møte, for vi snakket om alt som er hemmelig :)'

Lurer på hvor lenge jeg kan klare å holde det skjult med tanke på magen. Jeg er så oppblåst at jeg ser jo virkelig gravid ut allerede.

Nå fant vi jo ut i helgen at vi var gravide, men først igår vi fikk super positiv og kunne bekrefte det for oss selv. Jeg får gi det litt tid, må synke inn først, så kanskje det passer seg bedre etterhvert. Vil jo gjerne rope det ut!
Men hyggelig med en liten hemmelighet også;)

Vi har fortalt det til noen få av våre nærmeste i familien og av venner. De kjenner til prøvehistorien vår, og jeg tenker at uansett hvordan det går, så er behovet for støtte der. Kommer ikke til å fortelle det på jobb eller offentliggjøre det på noe annet vis før jeg må, eller før det ikke er til å unngå å se at jeg er gravid. Mye pga jobb, siden jeg kun har vikariat som går ut i august. Er lovet et nytt fra september, men vil ikke at noen på jobb skal vite om graviditeten før jeg har fått ny kontrakt, vil ikke risikere å ikke ha jobb fra september og til jeg skal ut i permisjon.

Har bare fortalt det til besteveninna mi. Skal fortelle det til mamma i helga. Skal på ul på torsdag så då får vi vite om det er en eller to som gjemmer seg inni magen min ;) resten av familien og venner får nok vite det senere. Men visst noen spør så klarer jeg nok ikke å lyve ;)

Har bare fortalt det til besteveninna mi. Skal fortelle det til mamma i helga. Skal på ul på torsdag så då får vi vite om det er en eller to som gjemmer seg inni magen min ;) resten av familien og venner får nok vite det senere. Men visst noen spør så klarer jeg nok ikke å lyve ;)
Mistenker du to?

Har fått sett inn to ved prøverør så det er stor sjans for det ;) men magefølelsen sier en da ;) tenker at jeg hadde vore mer oppblåst og dårligere visst det var to :p

Har de fleste av dere fortalt det til foreldre allerede?
Jeg tenkte vel egentlig å vente til uke 12, tilfelle noe skulle skje før den tid. Men sambo har veldig lyst til å fortelle det til sine foreldre. Han har allerede sagt det til søsteren sin og vi har sammen fortalt to vennepar om det.

Men bør kanskje foreldre få vite det ganske tidlig? Vet det ikke finnes regler på dette, men hva føler dere blir "riktig" og hvorfor?

Tenkte = Foreldre/gode venner: uke 12
Bekjente/evt FB: etter OUL

jeg sniker fra før svangerskapet, og vil si at denne gang så kommer vi til å fortelle det til våre foreldre dagen vi får positiv test, får om det går galt og vi mister, så vil vi at de skal vite, slik at vi får støtte fra dem også... Men det er vårte tanker, mye av det kommer jo av at vi mistet vår gutt i uke 20 nå i april...

med de to andre gangene, storebror, så fortalte vi det i uke 8/9 til foreldre, og var godt å ha den forståelsen ift til at jeg fikk hyperemesis, og nå med lillebror fortalte vi det i uke 6, fikk denne gangen også hyperemesis, så var greit de visste.. Og lillebror mistet vi jo, og angrer ikke i det hele tatt at de fikk vite det så tidlig..

lykke til :-)

Vi kommer nok til å prøve å holde oss så lenge som mulig, helst til etter privat ul i uke 11-12. Men om det går, er uvisst :) Føler det er litt tryggere å vente såpass lenge, men samtidig er det jo godt å ha støtte om noe går galt. Så vi koser oss med hemmeligheten så lenge det går, og så får familie og venner vite det når det føles riktig å fortelle det. Resten av verden får pent vente til ord. ul - minst:-)

Kommer nok til å si det til mine foreldre og min bror i uke 8. Tror de kommer til å skjønne siden jeg er så kvalm. Tenkte jeg skulle kjøpe hver sin kaffekopp der det står bestemor, bestefar og onkel på

jeg har fortalt bestevenninna mi. og en del som jeg kjenner fra bv :) venter med familien til vi har tatt duotest

Har fortalt det til ett par i familien. Svigermor får nok vite det til helga :) Men utover familie venter vi nok til etter uke 12. Med storebror la vi ikke ut noe offentlig før etter oul. Så tenker at denne gangen skal jeg glede meg mer! :thumleft

jeg er forsatt usikker om når vi skal fortelle det :p Men tror det skjer i uke 8-9 siden etter da jeg har vært hos legen så vet jeg sikkert mer om når vi skal fortelle det. Men det er ikke såå lett å holde det hemmelig heller.. Men jeg nyter dagene fremover uansett :-)

Back
Topp