Ang. det å fortelle eller holde hemmelig

Miss Independent

Elsker forumet

Ikke for å dømme, men for nysgjerrighet sin skyld..

Kan jeg få lov til å spørre om hvorfor folk vil gjerne vente?
Ja, jeg skjønner det er for tidlig osv. Og noen har kanskje opplevd SA før eller redd for det, og vil dermed vente.

Men er det andre grunner?

For min del, syns det er fantastisk å kunne dele (enten det er 4 eller over 12 uker) med de nærmeste og så får vi se hva som skjer. Og dersom det skulle skje noe så vet jeg at jeg har folk rundt meg som kan støtte meg gjennom prosessen. Det er liksom ikke slik at man annonserer på facebook eller alle kollegaene på jobben osv - det er snakk om de nærmeste liksom.

Jeg syns egentlig det er litt vanskelig å svare på det, for jeg har mest lyst til å fortelle det til hele verden med en gang. Men vi har valgt å holde det for oss selv litt, iallefall til vi har vent oss til tanken selv og til jeg føler meg mer trygg på at det skal gå bra. Det er også litt koselig at det er bare jeg og mannen min som vet det.

Forrige svangerskap måtte jeg fortelle det til sjefen min og noen på jobb allerede i uke 5, rett og slett fordi jeg hadde en jobb hvor jeg måtte ta forhåndsregler som gravid. Da ble det og til at vi fortalte foreldre og de nærmeste vennenene også. Det var veldig koselig å kunne dele den første spenningen og utviklingen, men jeg følte på at det var veldig tidlig. Denne gangen trenger jeg ikke si noe på jobb, så fremt formen er bra, så vi velger å ta det som det kommer. Men jeg regner med at det ikke tar mange ukene før venner og familie vet det, jeg er så utrolig dårlig til å holde på "hemmeligheter"

jeg sa det før

men er veldig lei av at folk skal synd litt for mye synd på meg blir mere sliten av å ringe til alle og si at forsøket endte galt i gjenn'

derfor er det kon her på forumet mamma maen og noen andre som vet

Sist gang fortalte jeg det nærmere uke 13, men denne gangen fikk de aller nærmeste vite det dagen etter positiv test :) Ser ikke hvorfor ikke. Om det går galt så skjønner de hvorfor jeg er nedfor en periode også :) Krysser fingrene for at det går bra, så får resten av verden vite det etter 3 mnd :)

Vi har rett å lsett bestemt oss for å vente iallefall noen uker,til det er litt sikrere.
Sist var jeg VELDIG dårlig og begynte med magesmerter ca uke 7 og begynte å spy et par dager etterpå,og spydde i ca 6 uker.

Så jeg antar at vi skal vente så lenge vi kan og håpe at jeg ikke blir så kjempedårlig denne gangen at jeg klarer å holde det i sjakk lenge nok

Sist greide vi å holde det for oss selv(med unntak av helt nærmeste fam) til uke 12. Denne gangen skal vi ikke styre så mye for å skjule det,men prøver å dekke over til jeg har vært hos legen på tidlig ul(uke7-8). Jeg har måttet fortelle det til alle på jobben fordi jeg jobber med utagerende barn/ungdom og dyr og må av naturlige årsaker holde meg unna tvangssituasjoner og episoder hvor det kan oppstå spark/slag ol
.Jeg kløøøøør etter å kunne fortelle det til hele verden!

vi har kun fortalt det til nærmeste familie, altså :
- Mamma og pappa
- Bror
-Søstrene mine

- Svigermor + mann
- svigersøster + type
- svigersøster

- og en annen venninne som er gravid. 

For å være helt ærlig, (og for å svare på spørsmålet ditt,) så har jeg ingen trang til å fortelle det til noen akkurat nå. Jeg vet av ei bekjent som sa det til hele verden samme dag hun fikk positiv test, og hun har jo vært gravid i evigheter, og har i tillegg ikke termin før i desember heller. Så jeg vet ikke om jeg kanskje vil korte ned tiden litt for alle de andre. For oss går jo tiden så sakte som den kan gå.... Men det er vel den manglende trangen som gjør at vi ikke sier noe. Vi vil gjerne ha en hemmelighet bare vi to..

Holder det hemmelig til vi harvært på tidlig ul ca uke 11-12

Sist gang fortalte vi det med en gang. Til alle. Og det var moro
Fikk høre at vi var dumme som sa det så tidlig, siden det kunne gå galt. Men vi tenkte sånn, at skulle det gå galt, var det fint å ha folk rundt oss som visste det.

Denne gangen velger vi å holde det skjult fordi vi vil nyte den første tiden alene. Ikke måtte svare på alt mulig allerede. Bare nyte! Også har vil lyst å overraske med å si det til jul
Har en barnslig plan på det der

Klarer du å holde det hemmelig så lenge tror du? Er vi ikke safe rundt slutten av november?

tjukka_igjen skrev:
Klarer du å holde det hemmelig så lenge tror du? Er vi ikke safe rundt slutten av november?

Jeg har tutmage fra før, så kanskje? 
Og så bor vi såpass langt unna familien, at de ikke blir mistenksom med en gang. Men vi får se. 

Litt deilig å lese at det er flere enn meg som virkelig har lyst å fortelle det til alle, men at det også kan være lurt å vente litt. Mannen har lyst at vi skal vente, og det virker ikke som at han synes det er noe big deal å holde det hemmelig heller. Irriterende i grunn, for jeg synes det er kjempevanskelig ;)
Men er det sånn at det er sikrere å vente til de litt senere ukene, liksom? Altså, før uke 12. Eller er det det samme om man forteller det i uke 5 og uke 9? Er det ikke like stor risk for at det triste skal skje, før man har passert uke 12? 

Back
Topp