ang den derre mme IGJEN!

*Glufsa*

Glad i forumet
skal jo ikke gå over 1 liter mme i døgnet har jeg hørt..

Men regna litt på det nå, og Tilde spiser ca 160 ml hvert måltid, varierer litt om hun spiser alt eller ikke..
Og hvis hun spiser hver 3. time (det varierer også litt, kan gå lengere tid mellom også) Så blir jo det mer enn 1 liter i døgnet! ??

Hvordan er det med dere??

Vi hadde 5 måltider i døgne med 200ml pr flaske og da blei det 1liter men hu gikk ned til 4 måltider i døgne så nå har vi 200ml og fordele igjen... men nå fikk hu grøt for første gang så slipper vi og øke på melka mer enda [:D]

Men får Tilde for mye mme da eller?? 

Hun spiser jo alt så trenger jo såpass mye mat..

Nå har han regulert ned selv...Så han spiser bare 4 måltid i døgnet a 200 ml...Så har heldigvis 200 ml igjen å fordele når han blir mer sulten[:)]

ja vist hu spiser mer enn 1 liter i døgne er det for mye men du skulle prøvd og redusere måltidene og øke mengden på melka da kan det være det blir mindre i døgne...

Vi fikk aldri beskjed om å ikke passere literen med Elias (født 09) og har heller ikkje fått beskjed om det med Mathias. Selvom det er to forskjellige helsesøstre.

Sier ikke at det ikke er riktig![:)] Men bare rart at ingen av helsesøstrene har sagt noe.

Her drikker han 100-150 ml pr mating + det jeg får ut av melk, som varierer veldig. Og sover 6 timer "om natten" varierer litt når "natten" er, men han har en 6 timers soving iløpet av døgnet ihvertfall, så vi slipper å bekymre oss for at han spiser for lite enda ihvertfall![;)]

det står på pakken iallefall på nan..

Er det ikke slik at de helst ikke skal overgå 15% av sin egen vekt når det gjelder mengde mat i løpet av et døgn? Altså dersom en baby veier 6000gram skal en ikke spise mer enn 900 ml(15% av 6000gram)? (mulig jeg har regnet feil - hoderegning er ikke min sterke side[8D] ).

Det hørtes deilig ut med fire måltider i døgnet. Her ammer jeg annenhver time fra kl 05 om morran til kl 22 på kvelden, og så har han to måltider med ca fire timer imellom.

Er det ikke sånn at de skal ha et visst antall ml væske i seg i forhold til kroppsvekten da? Husker ikke helt hvor mye det er men...
200ml på et måltid hørtes mye ut for en så liten kropp, men kan jo hende gutten vår får det ut av puppen også. Snuppa vår fikk aldri mer enn 180ml da hun fikk mme, og da var hun nærmere et år. Men så er barna så forskjellige også. Våre barn har spist ofte, men kanskje ikke så mye av gangen

Mini drikker 5-7 måltider pr døgn, hun bruker som regel å drikke rundt 120 pr gang. Har sjeldent sett henne overskride 150 ml. Synes du skal høre med helsestasjonen kommer jo litt an på str og vekt hvor mye de skal drikke også.
[:)]

Hvis han skal spise 15% av kroppsvekten, så er det 985 ml allerede og han er bare 10 uker...Så glad han bare spiser underkant av 800 ml[:)]

Han har ikke magevondt, er i godt humør etter måltid og han sover godt...Så vi føler det er rett sånn som vi gjør det[:)]

Mille har spist opptil 1 liter, men det varierer fra dag til dag - i dag har hun spist tre måltider med 200 ml og to måltider der hun var mett etter bare 100 ml. Snakket med hs om dette på tirsdag, og fikk beskjed om at hvis hun viste tegn til å trenge mer enn en liter i døgnet, så skulle jeg ringe henne, og så skulle hun kontakte produsenten av mme-en og høre hva som var best å gjøre... Kan jo ikke sulte ungen heller, og skal jo egentlig ikke begynne med grøt før de er 4 mnd...
Tror ikke det er sånn at de ikke skal spise mer enn 15% av kroppsvekten, tror det er mer sånn at det er "normalt" å spise ca 15% av kroppsvekten sin [:)] Orker ikke regne ut nå, men hun veier vel omtrent det samme som Lucas (?? synes å huske det [8D]), så da blir det vel omtrent det samme som dere Joffen. satser på at hun regulerer seg selv, og at hun klarer å holde seg under eller opptil literen frem til hun er nærmere 4 mnd [:)]

Hva er grunnen til at det ikke skal overstige 1l?

Frøkna her drikker 6 flasker a 160ml og vil gjerne ha mer innimellom, syns jo det er ekkelt å gi mer når det står maks anbefalt dose på mme boksen.
(vist det går på vekt drikker hun jo altfor mye, 4900 på 6ukers kontroll)

de siste to dagene har M spist ca. 950ml i døgnet.... hva er grunnen til at de ikke skal ha mer enn 1 liter?

ORIGINAL: Nemi 1

Hva er grunnen til at det ikke skal overstige 1l?

Frøkna her drikker 6 flasker a 160ml og vil gjerne ha mer innimellom, syns jo det er ekkelt å gi mer når det står maks anbefalt dose på mme boksen.
(vist det går på vekt drikker hun jo altfor mye, 4900 på 6ukers kontroll)

Tror det har noe med at det blir for mye for nyrene å jobbe med hvis de får mer enn 1 liter [:)]
Ikke tenk på vekten, gi henne det hun vil ha - hvis dere blir liggende i overkant av literen i noen dager så hadde jeg ringt hs og spurt om råd. [:)] 15% av kroppsvekt er bare et estimat for hvor mye de trenger - ikke en fasit [:D]

Prøvde å ringe hs nå men de har vist bare åpent man - ons vist ikke du har avtale.
Tror jeg prøver nabo kommunen, kan jo ikke holde på sånn hele helgen.

Pratet med hs, hun ville jeg skulle prøve å gi litt vann først og vist hun måtte ha mer mme kunne jeg gi det.
Nyrene var vist verst vist du begynte med grøt pulver for tidlig, nyrene var ikke utviklet til å skille vekk stoffene i det.

Her får hun 135 ca 6-7 ganger i døgnet, og det virker noen ganger som det ikke er nok, har prøvd å øke noen ganger, men da spiser hun ikke mer en ca 130. Da vi var på helsestasjonen sist snakket jeg med hs om det da vi så på vekstkurven hennes, som var høy, ikke noe farlig nå, men det var signaler på at hun fikk for mye mat, og jeg sa som det var. Da sa hs at jeg kunne gi henne vann. Og det har jeg prøvd når hun maser etter 2 timer, og det funker veldig bra. Hun får da ca 30-40 ml vann midt på dagen.

Back
Topp