Ang dagpenger

mammatilM&L

Elsker forumet
Fra november 2012 til midten av januar2013 gikk jeg på hjelp fra nav siden jeg ikke kunne være arb.søker når mannen var skadet. Før dette hadde jeg dagpenger. Nå har jeg hatt dagpenger siden 17 januar og jobbet litt i ny og ned. Skal til lege i morgen å få sykmeld pga bekkenet. Men har jeg da krav på sykpenger? Lurer også på hvordan det blir med permisjonspenger, spent på om jeg har krav på det..

Både dagpenger og sykepenger teller med til opptjening til permisjonspenger iallefall. Tror du kan bli sykemeldt som arbeidssøker og at du da får sykepenger i stedet for dagpenger..

Både dagpenger og sykepenger teller med til opptjening til permisjonspenger iallefall. Tror du kan bli sykemeldt som arbeidssøker og at du da får sykepenger i stedet for dagpenger..
Tror jeg også. Får håpe det ordner seg :)

Jeg er sykemeldt og har vært det siden januar. Gikk på dagpenger før jeg ble sykemeldt og får nå sykepenger. Dagpenger og sykepenger er to av de tingene som gjør at du har rett på foreldrepenger :-)

Jeg er sykemeldt og har vært det siden januar. Gikk på dagpenger før jeg ble sykemeldt og får nå sykepenger. Dagpenger og sykepenger er to av de tingene som gjør at du har rett på foreldrepenger :-)

Gikk du på dagpenger lenge før du ble sykmeldt da?

Du får lik sats med sykepenger dersom du går på dagpenger. Den eneste forskjellen er at nav ikke kan kreve at du tar imot et jobbtilbud eller deltar på kurs. Foreldrepengene dine kan bli høyere dersom du har hatt lønnsinntekt de siste tre årene. Nav skal alltid sjekke om gjennomsnittsinntekten din de siste 3 år, er bedre enn inntekten din nå.

Du må huske å levere sykemelding din hos nav. Husk å fylle ut egenerklæringen i del D i sykemeldingen. Jeg har jobbet en kort periode med dette i nav....

Du får lik sats med sykepenger dersom du går på dagpenger. Den eneste forskjellen er at nav ikke kan kreve at du tar imot et jobbtilbud eller deltar på kurs. Foreldrepengene dine kan bli høyere dersom du har hatt lønnsinntekt de siste tre årene. Nav skal alltid sjekke om gjennomsnittsinntekten din de siste 3 år, er bedre enn inntekten din nå.
Så godt å høre at de sjekker gjennomsnittsinntekten de siste 3år. For den er hvertfall høyere enn det jeg får nå. Går også på dagpenger for tiden( også vært sykemeldt innimellom)

Vil dette da si at de regner ut foreldrepengene mine fra år 2011, da jeg til sammen hadde tre jobber men den best betalte jobben ble det utbetalt 19000 i mnd etter skatt :-)

De tar vel et gjennomsnitt på de 3 siste årene? Eller kan man få et spesielt år de skal regne ut ifra. ?

Nav får alltid et skjema med inntektsopplysn fra arbeidsgiver, dersom du har det. Der vil inntekten din stå. Deretter får de likningsopplysn dine i datasystemet sitt, og da må de sjekke hva som blir det beste for deg. Da jeg ventet førstemann hadde jeg en kontrakt som gikk ut før permisjonen startet. Da ble jeg sykemeldt fordi det ga meg høyest sum penger der og da, og også høyere foreldrepengeutbetaling. Du må ha vært i jobb i over 3 mnd for å få sykepenger. Det er likestilt med arbeid og dagpenger i forhold til regelen om å ha vært i jobb 6 av de 10 siste mnd før permisjonen

Back
Topp