Ang. D vitamin

MissLindi

Betatt av forumet
Det virker som om gutten min blir hard i magen av D-vitamin dråpene. Jeg gir bare morsmelk og i dag hadde han nesten fast avføring. Han har jobbet skikkelig med magen i to dager. Blir så forstyrra i søvnen sin stakar, ligger bare å vrir seg. Dette har skjedd flere ganger. Har nemlig hendt at jeg har glemt eller bevisst droppet å gi dråpene og når jeg gir han de igjen, reagerer han slik hver gang. Tror ikke det er noe jeg har spist som han har reagert på heller. Har drøyd med å begynne med tran fordi han har sliti sånn med magen hele veien og trodde dråpene var et bedre alternativ. Er det noen som vet om de kan reagere på D-vitamindråper?

Huff stakkar gutten din, har ikke erfaring med D-vitamindråper selv, men gir min gutt litt tran, har ikke merket noe magevondt i forbindelse med tranen ihvertfall. Kanskje du kunne prøvd det?
Lykke til!

Har aldri gitt hverken tran eller vitamindråper til noen av ungene, jeg. Er et alternativ det også.. 

Stakkars liten da :(

Vi har prøvd både tran og D-vitamin dråper, men Oliver liker det virkelig ikke! Så jeg er litt "egoistisk" og gidder ikke å streve meg gjennom hver dag og se hvor misfonøyd han blir av det. Så vi har faktisk droppet det helt...

Fysioterapeuten min tipset meg om at de kunne gi luft i magen i hvert fall. Har ikke merket noe ubehag for min lille snupp, men jeg glemmer de hele tide da [8D] Du kan kanskje prøve å gi mindre mengde og se om det hjelper?

Eg trur jenta mi har reagert på d-dråpar. Var på tur forrige helg å gløymte å gi da, syns plutselig ho vart meir roleg å sov meir. Kom på at eg hadde gløymt å gi ho dråpane, og trur derfor det er ein samanheng. Helmine-Lineah fekk ikkje hard mage, men luftmerter. Syns eigentleg det er rart at ikkje morsmjølka er "god" nok eg, den e jo skapt frå naturen til å bli gitt til ungane våre so veit no ikkje heilt....merkelig at den skal mangla noko som ungena våre treng...[8|]

jeg ga snuppa d-dråer i tre dager..og de tre dagene hadde hun vondt i magen..kutta det ut jeg..ga aldri noe sånt til eldste dattera.. :) gikk fint det også..

ORIGINAL: Sicily

Har aldri gitt hverken tran eller vitamindråper til noen av ungene, jeg. Er et alternativ det også.. 

Hvis man ammer burde man jo gi tran eller vitamindråper, ettersom de har manko på vitaminer i kroppen selv.

D-vitaminer er det eneste babyen ikke får gjennom morsmelka.
Jeg fikk ikke D-vitaminer som baby og er helt frisk jeg da, men gir D-dråper til jenta mi uten problemer.

ORIGINAL: Hylei

Hvis man ammer burde man jo gi tran eller vitamindråper, ettersom de har manko på vitaminer i kroppen selv.

Ungene mine har aldri lidd av noen vitaminmangel.. Mangel på d-vitamin er jo ganske alvborlig (kan gi rakitt). Det er jo stortsett hos muslimske kvinner som går så tildekket hele tiden og som blir pålagt å holde seg mye inne at det regnes som noen reell risiko hos babyer fordi mødrene selv har mangel på det. Selv om morsmelken inneholder lite vitamin d i seg selv, så dannes jo vitaminet i kroppen ved eksponering for dagslys og sol.

Ungene mine har aldri lidd av noen vitaminmangel.. Mangel på d-vitamin er jo ganske alvborlig (kan gi rakitt). Det er jo stortsett hos muslimske kvinner som går så tildekket hele tiden og som blir pålagt å holde seg mye inne at det regnes som noen reell risiko hos babyer fordi mødrene selv har mangel på det. Selv om morsmelken inneholder lite vitamin d i seg selv, så dannes jo vitaminet i kroppen ved eksponering for dagslys og sol.

Ja, men babyer er jo minimalt i sola, og jeg skjønner ikke helt problemet med å gi det. Er jo bare å gi babyen vitaminer, så vet man iallefall med SIKKERHET at babyen har det h*n trenger [:)]

Ja, men babyer er jo minimalt i sola, og jeg skjønner ikke helt problemet med å gi det. Er jo bare å gi babyen vitaminer, så vet man iallefall med SIKKERHET at babyen har det h*n trenger [:)]

Er ikke noe galt i det eller problem med å gi det, prøver bare å si at det ikke nødvendigvis er noen krise å ikke gi det av ulike årsaker.

Mulig det.. Er jo forskjellig fra unge til unge.. Men prøv tran i stedet da? det bruker jeg, og jesper blir ikke dårlig av den. (han bare grøsser når han får det - det smaker visst lite godt;)

Ja får prøve å gi tran i steden[:)]. Blir spennende å se om han liker det. Ellers så bare kutter jeg det ut, for er ganske sikker på at det er D-vitamindråpene han reagerer på.

Synes det høres rart ut at han skal reagere på d-vitamin. Ville uansett prøvd med tran da. Tran skal jo "smøre tarmen", så kan jo være at det virker positivt...

Her skal vi prøve noen dager uten d-vit dråpene nå.. Føler han har vært urolig, luftig i magen og hatt skikkelig rennende bæsjebleier etter at jeg startet med dråpene..
Begynner på trantabletter selv i dag..

glemmer å gi de dråpene hele tiden [8D]
men hver dag ligger vesla på et teppe på gulvet i bare bleia og spreller forran verandadøra.. så hu får masse dagslys(nie ikke direkte sol)..
så regner med hu får i seg litt d-vitaminer alikevell [:)]
prøvde tran, men det ville hun IKKE HA!!! [8D]

merker allerede forskjell på Leon etter å ha droppet dråpene i går og i dag.. Bleia hans var ikke rennende, og han er mye mindre urolig pga luft.. Tror jeg får ta en preik med helsesøster om hva hun anbefaler [:)]

Back
Topp