Ang dåpsgaver...

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg sitter her og lurer på hva som er best å gjøre. Begge barna fikk en del penger i dåpsgave, men storebror fikk mer enn lillesøster. Den største forskjellen skyldes at noen som ga stor pengegave ga veldig forskjellig sum. Lillesøster har derimot fått flere små pengegaver, fra folk som kjøpte smågaver til storebror. Det utjevner totalsummen litt, men ikke mye. Nå har de veldig forskjellige dåpskontoer.

Hva synes dere jeg skal gjøre med det? Vi har god økonomi, så utgiften med å utjevne kontoene spiller ingen rolle. Barna vil selvsagt aldri få vite noe om det.

Alternativ 1: Ikke gjør noe, det er slik det er. Nr 2 får færre gaver, slik vil det være resten av livet.[&o]

Alternativ 2: Sett inn penger på lillesøsters konto, slik at totalsummen blir lik.

Alternativ 3: Sett inn på lillesøsters konto det som storebror fikk mer enn henne. Da vil hun ha mer penger enn han på grunn av småsummene hun fikk i tillegg. Han har flere gaver.

Alternativ 4: Kjøp smågaver for småsummene hennes, slik at begge barna har like mange dåpsgaver. Sett inn på hennes konto den summen hun fikk mindre, slik at de har like mye penger også.

Jeg hadde ikke gjort noe med det. Sånn er det, og det vil sikkert jevne seg ut senere[;)]

Jeg ville ikke ha gjort noe med det jeg. Sånn er det jo bare,hvordan skal dere da gjøre det til konfirmasjonen dems? Kan jo ikke regne med at barna får det samme av alle.

ORIGINAL: anahen

Jeg hadde ikke gjort noe med det. Sånn er det, og det vil sikkert jevne seg ut senere[;)]

[:)]

jeg ville nok ikke gjort noe me d, og sd samme vil nok skje når konfirmasjonen er, gutter får alltid mer penger enn jenter da. er så mye lettere å handle til jenter synes mange!

Takk for svar![:)]

Tviler sterkt på at dette utjevner seg dessverre. Kan ikke se for meg hvorfor noe skulle finne på å gi henne så mye mer penger noen gang. Er det vanlig at søsken får forskjellig? Hvordan forklarer foreldre slikt til barna da? Dette hadde jeg virkelig ikke tenkt over før jeg fikk nr 2.

Konfirmasjonen hadde jeg ikke tekt på en gang, det var også noe å grue seg til. Akkurat det med at jenter får flere gaver enn gutter, og dermed mindre penger, er jo greit nok. Mye verre hvis noen gir veldig forskjellige summer da også. Med bare 2 år mellom barna, og konfirmanters veldig bevisste holdning til penger[8D], så er jeg helt sikker på at de oppdager det.[&o]

Back
Topp