ang dåp og kaker...

lima3

Flørter med forumet
Vi skal ha dåp 20 juni (bir første sleksapet jeg skal ordne til ) og lurer på dette med kaker ?
hvor mange kaker trenger man ? vist alle kommer så blir vi rundt 30 stk til kaffen...!
å har dere forslag te kaker man kan ha ?

Jeg sitter og dikterer en melding som skal ut som invitasjon, ble ikke fornøyd med inbydelsene i det hele!! er det "snålt " å sende ut sms ??? 

og hvor  mye penger har dere som har hatt dåp brukt ? sånn ca ?
Her har jeg regnet ut at vi blir å bruke mellom 7 og 8 tusen ? å ha dåp er DYRT :P men verdt det da :)

Har bestit koldtbord til middagen, til 20 stk, og har invitert 25:( Men tenker å lage en varmrett og litt eksrta mat selv,? blir det nok tru??

ORIGINAL: lima3

Vi skal ha dåp 20 juni (bir første sleksapet jeg skal ordne til ) og lurer på dette med kaker ?
hvor mange kaker trenger man ? vist alle kommer så blir vi rundt 30 stk til kaffen...!
å har dere forslag te kaker man kan ha ?

Jeg sitter og dikterer en melding som skal ut som invitasjon, ble ikke fornøyd med inbydelsene i det hele!! er det "snålt " å sende ut sms ??? 

og hvor  mye penger har dere som har hatt dåp brukt ? sånn ca ?
Her har jeg regnet ut at vi blir å bruke mellom 7 og 8 tusen ? å ha dåp er DYRT :P men verdt det da :)

Har bestit koldtbord til middagen, til 20 stk, og har invitert 25:( Men tenker å lage en varmrett og litt eksrta mat selv,? blir det nok tru??

vi skal også i ilden 20 juni, men vi blir bare 20 stk. skal ha en marsipankake, en sjokoladekake, en verdens beste og en gelekake, tror det holder i massevis.

Jeg har egentlig ikke regna på hvor mye vi har brukt, men lokalet koster 600, maten lager min mamma så har kjøpt kjøtt og sånt i sverige (det blir vel fort vekk et par tusen på mat og drikke), pynt til ca 500 og bordkort ca 200.

Oj, 7-8000 kr?[8|] 

Vi brukte ikke mer enn 1500kr ca[8D] Men vi hadde det hjemme hos mamma da,
så leide ikke noe lokale. Også lagde vi koldtbord selv, med en del hjelp av besteforeldrene til Mathilde[:)]

Vi var 20 stk og hadde en stor marsipankake(dåpskaka), ostekake, en annen kake jeg ikke kan navnet på, og whaleskringle[:)] Det var mer enn nok! [:D]

Ble invitasjonene så gale da? Jeg ville ikke sendt de på sms ihvertfall..

Vi blir 19 til bords, skal ha ostekake, pavlova, sjokoladekake, marsipankake, sviskekake, og et par til som svigermor skal bake.

Kommer ikke til å bruke mye penger, skal være hjemme hos svigermor og lager koldtbord og kaker selv. Eneste som skal kjøpes er noen kyllingklubber og en helstekt ørret, og seff blomster og bordpynt. 7000 synes jeg høres mye ut..[:-]

Jeg sender ut ordentlig invitasjoner, synes ikke sms passer ;-) Billige på Ark.

Vi også skal ha den 20 juni... har bestilt snitter til ca 2800kr, lokalet koster 1000. duker 450kr ( faktisk hvite laken[:D], man ser det ikke da.. hoho..) 4 kasser med brus, kaffe, (har ikke sett hvor mye det kommer på enda) og pynt. så blir jo ikke gratis nei...
av kaker blir det, en rund marsipan kake, en sjokolade kake, en verdens beste, ostekake, kransekake, noen muffins til de miste, og en is kake.... Skal ut og shoppe i dag.. så er spent på hvor dyrt alt blir :P

Vi sendte innbydelser for en stund siden.. de bestilte vi fra en internettside jeg ikke husker:P hadde nok ikke sendt sms.. men det er meg da[:D]

Vi skal også ha dåp 20 juni! :)

Vi blir 37 voksne.
Lager koldtbord selv, og skal ha MASSE kaker! Beregner veldig godt, for vi skal ha resteselskap også... Og familiene våre er noen kakemonster!! :D hihi, inkludert meg selv, dermed satser jeg på endel rester! :D haha

Vi skal ha:
Dåpskake, en ganske stor marsipankake
Frukt marengs, den er stooor!
Brownies
Mørk hemmelighet
Tropisk aroma
Bamse sjokoladekake
Gele
Karamellpuddinger
Kvæfjordkake
bløtkake
iskaker
Marengsdessert med ripsbær

[:D]

Can`t wait!

takk for mange gode tips ! har hevve mæ rundt her å lagd invitasjoner på dataten, med enkel tekst og bilde av Nora :) å skal få de ut i dag\morra :) syns selv det virka litt snålt å sende pr sms...

har bestemt meg for å ha følgende kaker:
*dåpskake i marsipan
* suksessterte
* bløtkake
* ostekake
*verdensbeste
*skjokoladekake
* kaffekake

lager en gryterett til varmrett og satser på at det blir mat nok :D

et lite tips til enkel dåps invitasjon, lag de på pc. Vi hadde med ett fint bilde av gutten vår, og en "koselig" invitasjon. den var litt original, men alle har likt den - å det kostet oss ingenting[:D] utenom blekk!

ang kaker, så ksal vi være 30 stk og vi skal ha marsipan, kransekake, ostekake og sjokoladekake. mer enn nok, men folk vil absolutt bake[;)] og is med tilbehør til alle barna[:D]

Back
Topp