Ang dåp og alder

Fly

Elsker forumet
Jeg har ei bestevenninne som reiser fra landet den 10 mai, og tenkte å ringe kirkekontoret og høre om det hadde gått ann å fått til en dåp da den 8 mai. Hun betyr utroolig mye for meg, og blir borte i 6 mnd for å jobbe i utlandet og jeg ønsker veldig at hun skal være fadder for babyen [:)] Om snuppis kommer til termin så er hun da ca 6 uker på¨dåpsdagen, om hun går på overtid så minst 4 uker... Vet det ikke er normalt, men tror dere det går greit å ha dåp så tidlig?

Det burde da gå fint.

(Hun kan jo være fadder uten å være tilstede, men skjønner jo at du vil at hun skal få med seg dagen også)

en bestemmer vel selv når en vil ha dåp slik sett
her så var eldste ca 4mnd og ho minste var nesten 7mnd
husker svigermor var redd for at dåpskjolen ikke skulle passe

spørsmåle er jo om du orker dåp så tidlig etter en fødsel

Det er opp til dere når dere vil døpe. Bare ring kirkekontoret [:)]

ORIGINAL: Dunn

Det er opp til dere når dere vil døpe. Bare ring kirkekontoret [:)]

Takk dere! Tenkte å holde en veldig enkel og grei dåp med få mennesker for å få så litt stress som mulig og kunne kose oss [:)]

mine var 8 og 5 uker, så ja det går veeeldig fint!!

presten her sa atde foretrakk egentlig at ungene var under 3 mnd.

Vi døpte når hun var blitt 1 mnd og en dag, ikke noe problem i det hele tatt!!!
Men dåpskjolen vi har var litt for stor da...

Mine var 4 uker og 6 uker da vi døpte dem.[:)] Det har faktisk gått mye enklere enn å døpe større barn, for de har bare sovet seg gjennom hele greien. Lilesøster bare sov i kirken forrige uke, våknet en gang og ammet, og sov videre. Det er oftest litt mer lyd i større barn. Etterpå sov hun seg stort sett gjennom hele selskapet også.

Sånn bare for å spore av litt her, så tror jeg du bør skynde deg å bestille tid hvis du skal ha dåp i mai, midt i konfirmasjonstiden.

Ja, vi tenkte å gjøre det veldig enkelt :) Stor terasse med overbygg om det er dårlig vær, Tenkte å grille! drar til sverige før fødselen og kjøper kjøtt og slikt, mamma lager potetsalat og blander salat for oss, har venninner og fra hans side som gjerne vil bake kaker også bestiller vi en fin kake [:)] Vi blir ikke mange, ikke 20 mennesker engang tror jeg :)

Back
Topp