ang dåp *insp*

mini_mamma

Elsker forumet
Ble litt inspirert av dåpstråden. Jenta mi har to faddere, broren min og broren til samboeren min, pluss at vi hadde den nest yngste halvbroren min som "lue"gutt. Vi har ikke flere søsken, og vil ikke bruke de samme onklene som faddere igjen. 

Så vi vurdere å ha kun venner denne gangen, jeg vil ha to venninner og gubben vil ha en kompis og tanta sin. Er det dumt at den ene ungen har 2 faddere og den andre har 4 stk ?

Ser ikke noe problem med det :)

Eldste min har 4 faddere, for det var normalen i kirken han ble døpt i.

Neste har 6 faddere for det er normalen her vi bor nå, og det får lillegutt også :)

Er ingen problemer å ha fler på den ene osv. Jeg gjør det ikke slik. Jeg bruker søsknene våre som faddere på alle barna. Vil ikke bruke venner da man ofte i livets lange løp mister av naturlige årsaker kontakten med venner. Faddere har oppgaven sin til barnet er konfirmert og da er det kjedelig om fadderen er ute av bildet etter 5-6 år. Holder på og planlegger konf til stedatteren min og der husker de ikke hvem som var faddere. Fadder rollen er jo mest symbolsk men man skal jo gjerne huske på sitt fadderbarn litt ekstra til jul og bursdag. Og det er derfor jeg bruker de samme fadderene på alle barna. Så blir det ikke noe forskjell til jul osv. Men her er det jo 1000 veier til Rom :) og de fleste gjør det jo forskjellig.

Jeg var bombesikker på at vi skulle kun ha ett barn, så derfor fikk snuppa både mormor, bestefar, tante, onkel og en venn til faddere. Lillegutt må nok nøye seg med et par færre, men jeg skal bruke mormor og bestefar om igjen. Ellers får han ingen faddere fra familien, og jeg syns det er litt trist.

neida d blir vel ikke dumt. christian skulle egentlig blitt døpt av sin tippoldefar, men han knakk lårhalsen stakkars. så vi ble en mindre. men vi hadde sambo sin søster og mor, min søster og min mor og min tante. 

Jeg har brukt alle søskene våre som fadere på de andre to jentene. Vurderte venner men fant ut at det er litt dumt da man aldri vet hvem man har kontakt med i fremtiden. Så da velger jeg heller noen fra familien igjen. Jeg selv har venner av min far som faddere men vet ikke hvem de er har aldri møt de.

Back
Topp