Ang. cyster

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Er sjansen for å bli gravid når man har cyster mindre enn når man ikke har cyster?
Og er da sjansen for å miste større?

Har hørt at når man har cyster så kan det være vanskeligere for å bli gravid..
Men jeg vet ikke altså[:-]

Jeg har cyste på eggstokken, og slet i over 34 mnd med å bli gravid...
Har og mistet mange ganger, så ja, det kan vel kanskje ha en sammenheng...

Kommer litt an på. En cyste kan jo bli stor og være i veien/ bør opereres ut.
Men om man feks har pco så dannes det jo vanncyster i stedet for egg- i en syklus så har vi flere eggposer som vokser. Etter en stund så vokser kun den sterkeste (av og til to/ flere- derav toegga tvillinger), og de andre eggposene trekker seg sammen. Og man får eggløsning av dette egget. Ved pco så misforstår kroppen og alle eggposene vokser men ingen blir da sterke og modne- disse posene er da vannfylte og blir til masse cyster i stedet for egg. Disse kan gå tilbake eller sprekke- kjennes ved store smerter rundt menstider. Da vil man selvsagt også ha vanskelig for å bli gravid i og med at man ikke har skikkelig egg.

Ved slike cyster vil hormonbehandling eller ivf ofte gi bra resultat.

Dette var jo selvsagt en enkel måte å si det på- ut fra det lille du gav av info.
Lykke til uansett[:)]

Takk for svar...

Lurer bare på om det er noen der ute som har blitt gravid med cyster...

Har selv en på ca. 8cm, men den skal opererest bort snart [:)]

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

Takk for svar...

Hmm nei- men mener å ha lest at etter en sånn operasjon har man lettere for å bli befruktet;) men vet ikke om det er vitenskap da;)

Har selv operert en såkalt sjokoladecyste for flere år siden. Ønsker deg lykke til med både operasjon og babylaging[:)]

ORIGINAL: Snupså

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

Takk for svar...

Hmm nei- men mener å ha lest at etter en sånn operasjon har man lettere for å bli befruktet;) men vet ikke om det er vitenskap da;)

Har selv operert en såkalt sjokoladecyste for flere år siden. Ønsker deg lykke til med både operasjon og babylaging[:)]

Håper det blir fart på sakene etter operasjonen [;)]
Takk og bukk [:)]

Jeg hadde en stooor cyste og ble operert når den sprakk for de trodde det var blindtarmen..har alltid pleid å få beskjed om at jeg har noen små cyster og sånn på gyn undersøkelser..jeg blir lett gravid og ble gravid 2 mnd etter den store sprakk..ser ikke ut til å ha så mye å si for min del[:)]

jeg har slitt med cyster på eggstokken og har blitt gravid uten å prøve.. så det kan vell sikkert variere... [8|]

Back
Topp