Ang Cubus ulltøy

januarbebis

Glad i forumet
Jeg er blitt anbefalt av en erfaren ulltøy bruker at Cubus sitt ulltøy var av veldig dårlig kvalitet.
Jeg har ikke prøvd det, men hun hadde prøvd å bruke det til begge sine barn men endte opp med å kaste det[&:]

Syns det ble veldig fort slitt. Det er faktisk det eneste ulltøyet som har blitt ødelagt her i huset.

Jeg er veldig glad i Janus og Nøstebarn. Nøstebarn er litt dyrt med det holder evig hvis man behandler det pent.[:)]

Bedre å batele litt mere for god kvalitet, enn å kjøpe noe som alikevel må kastes etter ett par ganger i vaskemaskinen :)

ORIGINAL: Lotusblomst

Bedre å batele litt mere for god kvalitet, enn å kjøpe noe som alikevel må kastes etter ett par ganger i vaskemaskinen :)

Absolutt!

Har også fått anbefalt nøstebarn og janus sitt ulltøy,dyrere,men det er bedre å betale litt mer for god kvalitet.
Devold har jeg også fått anbefalt og det liker jeg godt selv.[:)]

Har kjøpt en nattdrakt fra nøstebarn og den var kjempe deilig[;)]

.. og vi som skal ha midt på kaldeste årstida må vel gå til innkjøp av litt ull. :-)
Gleder meg til å kjøpe :)

Jeg har kjøpt noen ullbodyer til datteren min, og samtlige har gått opp i sømmene. Veldig dårlig kvalitet.

Ville helt klart kjøpt janus eller nøstebarn. H&m sitt er veldig stivt, ikke særlig god kvalitet

Devold he mykje fint å slitesterkt.. Heldigvis bur vi berre en halvtimes tur frå fabrikken:)

Jeg å har kjøpt på Cubus til Markus, men det ble litt fort slitt ja, så tru det blir å handle noe annet til han å den lille [:)]

Jeg har brukt janus en del men også en del fra cubus og jeg har ikke kastet noe av det,det har til og med gått i arv..

ORIGINAL: Bambimamma

Cubus sitt blir fort slitt ja , noe av årsaken kan være at halve bodyen er av bomull og halve av ull.. De to kombinasjonene passer jo ikke så veldig bra ilag, og bomull blir fortere slitt en ull. Har samme erfaring med cubus. her har jeg kastet alt ulltøyet derifra , ble huller og helt tynt gjennomsiktig etter vask, og da på ullprogram [&:] 

Så jeg skal heller spytte i litt penger for skikkelig ull , og ønske meg det til babyen om noen spørr :)

Ikke all Cubusull er 50-50 ull/bomull[:)] Vi har hatt et par sett fra Cubus, og syntes det har vært helt fint, men foretrekker Janus ja!

Koster mer, men som Bambimamma sier, det er ok å spytte i litt ekstra for bedre kvalitet

ORIGINAL: januar2010

Devold he mykje fint å slitesterkt.. Heldigvis bur vi berre en halvtimes tur frå fabrikken:)

Så heldig du er[:D]
Devold er veldig slitesterkt spesielt når barna begynner å krabbe å leke på gulvet,så da er jo du veldig heldig som bor så nært[:D]

Kan anbefale ull fra Krokofanten. Litt billigere enn nøstebarn, men litt mindre utvalg. Fine farger. Se krokofanten.no
Jeg har masse derfra og er veldig fornøyd, men er litt inhabil siden jeg er forhandler for dem....

krokofanten.no har veldig holdbare ulltøy, men CUbus funker jo helt greit når de er så små og ikke krabber og vokser fort ut av klærne sine tenker jeg... Får heller investere i mer holdbar ull når krabaten begynner å bevege mye på seg er min plan :)

Jeg er veldig glad i janus og nøstebarn, bare gode erfaringer med det[:)]

Syns Cubus mistet både fasong og ikke var veldig holdbar, samme med HM sitt.

Synes ikke at Cubus sitt ulltøy har vært så dårlig jeg. Har vært like fornøyd med det som med Janus. H&M har vært det dårligste.

Men helt først på lista har jeg Devold og nøstebarn.

Har hatt et par ting fra Cubus, men synes ikke det har vært av noe dårlig kvalitet. har litt fra Spar kjøp og er fornøyd med det. Har endel fra Janus, og er også fornøyd med det. Eneste med Janus sine strømper med fot er at de går det fort hull i! Hvertfall de som eldste jenta mi på ire har hatt!

Vi har omtrent bare Nøstebarn-ull, litt janus og litt reflex.

Synes Nøstebarn-ulla er fantastisk, og det er jo ikke sånn at man trenger ørten hundre bodyer heller, de skal ikke vaskes så ofte og man skyller fort ut av dem.

Har brukt dem til gutten vi har fra før, og man kan ikke se på dem at de er brukt, mens de bodyene vi hadde i starten (type Name it, Cubus osv) mistet fort fasongen, ble nuppete osv.

Dessuten er jo ull elastisk, og man kan brette opp ermene, så man må jo ikke akkurat ha en body i hver størrelse, gutten vår brukte i alle fall de samme bodyene i fjor høst som han gjør nå. (han er 20 mnd)

og MP strømpebukser[;)]

Back
Topp