Ang crinone

Hysj...

Glad i forumet
ønsker ikke å avsløre hvem jeg er ennå, så bruker derfor Hysj brukeren.. Uansett, jeg er så heldig at jeg har klart å bli gravid på egenhånd. Jeg er 4+6 i dag. Før påske var jeg hos fastlegen min og testet positivt, jeg tok da opp crinone, men han hadde ingen tro på dette og sa det ga meg en falsk trygghet. Jeg har pco, så ønsker jo å gjøre alt jeg kan for å ikke miste. Dermed fikk jeg ikke noe av han, og fertilitetsklinikken hadde påskestengt så fikk ikke ringt de heller. I dag snakket jeg med de og hun ba meg begynne på crinone nå, men er det noen som har noen erfaring ang å begynne så sent? Er det noe "vits"? Eller er det for sent? Er jo livredd for å miste og tenker såklart en del på dette. Har begynt på crinone i dag, men håper noen har erfaringer. Hilsen nervøs gravid :)

Kroppen din skal jo ha ansvar for progesteron helt frem til uke 10 hvor embryoet har blitt foster, og morkaken overtar progesteronproduksjonen. Så 4+6 er fortsatt tidlig og dersom du har litt lite egenproduksjon av progesteron kan støtte være lurt (som Crinone.) :) Ikke bekymre deg for at du begynte først i dag, det går oftest bra.

Har ingen erfaring med å begynne såpass sent med progesterontilskudd, men dersom du har påvist progesteronsvikt er det selvsagt viktig å bruke dette videre fremover. Kroppen starter alltid produksjon av naturlig progesteron idet egget implanteres og dette fortsetter helt frem til morkaken gradvis overtar produksjonen rundt uke 10-12. Før dette produseres altså uansett progesteron hele tiden, men da fra plommesekken. Ingen problem å begynne først nå, men du har sannsynligvis allerede et godt nivå av hormoner så sant du ikke har påvist svikt.

Lykke til videre med svangerskapet! Så fantastisk at dere har klart det selv uten hjelp! :)

Back
Topp