Ang crinone og tidspunkt

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jeg tar crinone to ganger daglig etter beskjed fra riksen. En dose morgen og en dose ettermiddag. Jeg har hørt noen si det skal gå ca 12 timer mellom dosene, men det står morgen og ettermiddag på mine, så har tatt i 10 tiden og så i 19 tiden på kvelden, ca. Burde det ikke stått morgen og kveld, og så spesifisert 12 timer mellom om dette har tilfelle?

Jeg er så kjørt hver morgen siden jeg sliter med nakkesmerter på nettene at jeg rusler rundt ca 15 minutter i leiligheten før jeg finner sofaen, og så går jeg som regel en god tur etter siste dose.

Når pleier dere å ta deres doser? Og hvor mye aktivitet er dere i?

Jeg tar med 12 timers mellomrom, står ikke spesifisert det på min resept heller, står morgen og kveld. Hvordan jeg endte opp med 12 timers mellomrommet husker jeg ikke, enten fordi de sa det på riksen, eller så er det fordi jeg leste det et sted. Ang. aktivitet så bare rusler jeg rundt litt, ikke noe voldsomt aktivitet egentlig. Nå har ikke jeg klart å bli gravid enda, så kanskje aktivitetsnivået er for lavt for alt jeg vet...

Jeg tar med 12 timers mellomrom. Men det er fordi det passer best i hverdagen min :) jeg går rundt spisestua i 10-15 min :)

Jeg tar den mellom 7:00 og 8:30 avhengig av om jeg skal på jobb eller hjemmekontor, om det er helg osv. Tenkte det var ok med litt fleksibilitet siden det også bare står morgen og ettermiddag på min og de sa inget mer spesifikt om det. Så tar jeg ca kl 19 på kvelden. tenkte også at det var fint å spre det litt mer jevnt over døgnet. På morgenen beveger jeg meg runt litt når jeg lager frokost og på kvelden går jeg runt i leiligheten eller går en tur. Kunne sikker ha vært i litt mer aktivitet, men sykepleier nevnte å ta oppvasken så det virker ikke som at man må gå den lange turen.

Jeg tar de ca 8 og 21 :) Går ofte tur på morgenen og på kvelden så rydder jeg som regel. Av og til hvis jeg har glemt å ta de bare beveger jeg meg litt rundt på badet mens jeg steller meg. 4+0 i dag og siste dose nettopp tatt, så funket bra her så langt.

De sa til meg på Riksen at å være i aktivitet ikke var viktig for effekten, men for at det skulle bli mindre ubehag i form av klumper etc :wtf:

Jeg tar de mellom 7-8 og mellom 18-19. Går til jobb, så i ukedagene tar jeg rett før jeg går ut av døra. Om kvelden driver jeg typisk med litt rydding i huset eller tar det i fm en treningsøkt. Jeg har tenkt at siden det står morgen og ettermiddag, er det ikke så viktig at det er akkurat 12 timer imellom. Trodde aktiviteten var for å øke blodsirkulasjonen så kroppen skulle ta opp mest mulig, men jeg vet ikke.

Hei,

Kanskje litt rart spørsmål, men starter man på crinone samme dag som positiv el-test, eller starter man dagen etter positiv el-test?

Back
Topp