ang. cola light * inspirert ja*

alltidlente

Glad i forumet
Jeg har vært avhengig av cola light i mange år..
har prøvd å slutte men ikke fått det til..

Jeg har også slitt med 20 ekstra kilo som nekter å forsvinne uannsett hvor mye jeg trener/slanker meg... minus 1 kg er det meste jeg har klart[>:]
MEEEEN- nå har jeg ikke drukket cola light på 3 uker og jeg har tatt av 5 kg [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Det MÅ jo være en sammenheng- men hva er sammenhengen?? er jo 0 kcal i cola light[8|]
Noen som vet? eller er det bare tilfeldig?

Åh neeeei.... Don't go there!!! [:D][:D] Nå får du tiraden om aspartamkonspirasjonen i Norge, regjeringen er innblandet osv... [8D]

ORIGINAL: Labambie

Åh neeeei.... Don't go there!!! [:D][:D] Nå får du tiraden om aspartamkonspirasjonen i Norge, regjeringen er innblandet osv... [8D]

hahahahaha[:D][:D]

Elsker konspirasjonsteorier .. mohhahaha[8D] Spesielt de som ikke henger på greip.. underholdning med stor U [:-][:D]

har hørt om det før....... så er nok en grunn til det, men hva.... aner ikke

ORIGINAL: nussnøff

har hørt om det før....... så er nok en grunn til det, men hva.... aner ikke

rart.. prøvd å google men blir ikke klokere[8|]

ORIGINAL: alltidlente

Jeg har vært avhengig av cola light i mange år..
har prøvd å slutte men ikke fått det til..

Jeg har også slitt med 20 ekstra kilo som nekter å forsvinne uannsett hvor mye jeg trener/slanker meg... minus 1 kg er det meste jeg har klart[>:]
MEEEEN- nå har jeg ikke drukket cola light på 3 uker og jeg har tatt av 5 kg [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Det MÅ jo være en sammenheng- men hva er sammenhengen?? er jo 0 kcal i cola light[8|]
Noen som vet? eller er det bare tilfeldig?

husker jeg lærte på skolen at cola light er egentlig farligere enn vanlig cola.. pga all den kunstige søtningsmiddlene

det er fordi det er ting i lightbrus som gjør at kroppen får et sukkersug, og kunstig sukker hjelper ikke på det. også gjør kroppen om visse typer kunstig sukker til vanlig sukker i kroppen.

en undersøkelse fant faktisk en sammenheng mellom lightbrus og overvekt.

Fordi kroppen tror den får noe søtt, pøser ut insulin, som øker fettlagringen i kroppen og øker faren for å utvikle insulinresistens. That's why. [;)] Man får også større matlyst og økt søthunger av søtstoffer. Gikk ned 10 kg av å bytte ut Pepsi Max med Farris, jeg. [:)]

ORIGINAL: Sicily

Fordi kroppen tror den får noe søtt, pøser ut insulin, som øker fettlagringen i kroppen og øker faren for å utvikle insulinresistens. That's why. [;)]

takk for bra svar[:)] da har jeg en mindre ting og gruble på og enda en grunn til å aldri bli avhengig igjen[:D][:D]

wow[:D] flink du er!!!
har også hørt det å drikke light brus er verre enn vanlig pga søtningsmidlene som er i. Det tror jeg nok er grunnen! Jeg her er helt avhengig av vanlig Cola (mannen sier jeg drikker 3L per dag,men selv har ikke telt[8D]) og har ikke sliti med vekt pga det, men er uansett ikke bra!

Back
Topp