ang cerzette..

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
eller hva den mini-pillen heter;

er det flere som har fått langvarige blødninger av disse??[&o][&:]

har gått på disse i 3,5uker og i 2,5 uke har jeg blødd! MØKKALEI ja! [:(][:'(]

Hæ??? Ååååneiii.... Jeg har brukt de i 1 mnd nå og fikk mensen på mandag og har ikke hatt noen blødninger før det... Håper da inderlig ikke det fortsetter sååå lenge!! [&:] Håper dette er en sånn småblødning som legen sa jeg kunne få...

JAAAAAAAAAAAAA! begynner å bli drittlei av å gå og småblø hele tida...! 

ORIGINAL: Rød Sol

Jepp, det har jeg etter forrige svangerskap. Understreker at jeg har ALLTID hatt regelmessig og fast menssyklus. Vet på dagen når den kommer. Har brukt ulike p piller og p sprøyte og har aldri opplevd lignende.
Cerazette måtte jeg bare avbryte etter kontinuerlig blødning mens jeg gikk på de.

Får jeg spørre hva du bytta til? Jeg vurderer å bytte fordi jeg har blødd i snart en mnd.

ORIGINAL: Sadmira

Jepp, det har jeg etter forrige svangerskap. Understreker at jeg har ALLTID hatt regelmessig og fast menssyklus. Vet på dagen når den kommer. Har brukt ulike p piller og p sprøyte og har aldri opplevd lignende.
Cerazette måtte jeg bare avbryte etter kontinuerlig blødning mens jeg gikk på de.

Får jeg spørre hva du bytta til? Jeg vurderer å bytte fordi jeg har blødd i snart en mnd.

Når jeg slutta med Cerazette begynte jeg ikke med noe...
Vi har bare vært forsiktige for å ordlegge det slik.

Kanskje det beste forslaget jeg har hørt[:D]

Jepp....forrige gang jeg fikk barn begynnte jeg på den.....gikk på den hele ammeperioden og blødde stortsett i 9 mnd....så den blir ikke aktuell her i gården nei.

da er det jo noe med disse p-pillene da!! trodde det bare var meg jeg!! [&o][:-]

gjett hvem som skal ringe legen NÅ å få time til å sette inn hormon spiral... jepp, det er meg! [:)] er såååå lei av å blø... cerazette meg i rumpa [8D]

ORIGINAL: *MommyToBe*

da er det jo noe med disse p-pillene da!! trodde det bare var meg jeg!! [&o][:-]

gjett hvem som skal ringe legen NÅ å få time til å sette inn hormon spiral... jepp, det er meg! [:)] er såååå lei av å blø... cerazette meg i rumpa [8D]

Det gjorde jeg for 20 min siden[:)] møkk lei av å blø nå vil jeg ha noe annet[:D]

Det gjorde jeg for 20 min siden[:)] møkk lei av å blø nå vil jeg ha noe annet[:D]

Jøss! heldiggris [:D][:D]

hvordan var det? må man vente lenge med å ha sex? [8|]

Jøss! heldiggris [:D][:D]

hvordan var det? må man vente lenge med å ha sex? [8|]

Jeg ringte for 20 min siden og kan komme i dag kl 12 så får vi se da hvordan det blir[:D]

Var det folk advarte meg om, derfor kast jeg hele pakka og fikk spiral... vet faktisk om to som også har blitt gravide med den pilla....[8|]

ORIGINAL: Charlotte B

Var det folk advarte meg om, derfor kast jeg hele pakka og fikk spiral... vet faktisk om to som også har blitt gravide med den pilla....[8|]

neeeeej... *ringe legen nå jeg* [8D]

ok.. nå er jeg kanskje litt negativ.. men vil ikke anbefale spiral... vet om flere (rettere sagt 2stk) som har måttet operere den bort fordi den har grodd fast... så for meg er den uaktuell. Masse problemer med det.. og ikke for å snakke om menstruasjonsplagene.

Jeg gikk på P sprøyte i 4 år og det kan jeg virkelig anbefale (men hvordan den passer ift. amming vet jeg ikke)!! Det var 4 år uten mens, den forsvinner vanligvis. Hadde ingen plager -merket ikke noe til den. Jeg har jo fått 2 barn etterpå (med treff på første forsøk) så man er like fertil når man slutter med sprøyta. Det sies at man ikke skal bruke denne om man er genetisk disponibel for benskjørhet.

Da kjøper man sprøyte på apoteket, tror det er 3 i en pakke.. og går til sykepleier hos legen som setter den i rumpa for deg. Denne settes 4x i året.
Eller som jeg gjorde.. satte den selv. Dette skal jeg fortsette med senere.. vil ikke sette noe fremmedlegeme inn i kroppen...

kan jeg sette den selv altså? må jeg ha resept, eller bare gå på apoteket å kjøpe den? [:)] hvor mye koster det for 4mnd?

heii=) Jeg har gått på dem hele min prevasjonsperiode. Misten mensen helt. Men nå etter fødslen og jeg skulle starte på dem igjen blødde jeg og blødde og BLØDDE . Kjempe lei. Så jeg slutta. Pluss at jeg stadig glemte pilla og den MÅ du huske å ta omtrent på minuttet. Så nå skal jeg sette inn spiral isteden ;D

..glemmer å lese svar fra de andre her. Så spiral er ikke bra heller? herremin . what to do?

blir nesten kvalm av å lese disse innlege. har vert å fått meg en respet på cerzette og til og med hentet en pakke men har følt en kvalmende tanke ved å ta dem og har derfor utsatt det. nå ble jeg enda mer usikker. spiral vil jeg ikke ha... Hvorfor sier legen at neida med disse vil man omtrent miste blødningene. [:'(][:'(][:'(] dritt kjering...

Blir nok gummi hatt her så lenge jeg ammer, for det finnes vell ikke noe annet vi ammende kan ta??

det er jo sååå individuelt hvordan man reagerer på det meste så man kan jo bli helt gal av alle meningene og råda og ditt og datt hehehe:P nå ble jeg usikker på spiral igjen liksom. Men skal til kvinnelinikken idag for noe annet så hadde tenkt å spørre om det i samme slengen ;D

jeg vil helst ikke gå på noe som utsetter eller fjerner eggeløsningen. Jeg har problemer med å få det så da må jeg gå på hormonkur for å bli gravid. så ting skal ikke være enkelt:p

Jeg går på de minipillene og på meg funker de bra!! Har ikke blødd siden renselsen!! Har gått på dem i ca 1 mnd. Veldig brae greier!! Det er heller ikke lenger at en må ta dem nesten på minuttet. Bare du tar dem innen 12 timer går det bra!!
Jeg er nå veldig fornøyd!! Ønsket ikke spiral, får litt angst av å skulle har noe hengende oppe i høna!![8|]

har brukt i snart 2mnd nå,men blør ingenting.
lucky me!!

meen,er litt bekymra når jeg hører folk blir gravide på den...
er ikke akkurat superflink med tidspunktet[&:]

ORIGINAL: puusen

har brukt i snart 2mnd nå,men blør ingenting.
lucky me!!

meen,er litt bekymra når jeg hører folk blir gravide på den...
er ikke akkurat superflink med tidspunktet
[&:]

Jeg går som sagt på disse også og fikk mensen på mandag(brukt de en mnd). Veeeldig lite og ikke vondt eller noe. Håper det går over og at det bare er småblødninger som jeg kunne få i førsten som legen sa.
Og de fungerer ikke som minipiller, men heller vanlige p-piller sa legen min. Når du har tatt ei pille, så har du 36 timer på deg til å ta neste. Akkurat som vanlige p-piller. Og jeg må nå bare få si at folk blir gravide selv om de bruker p-piller, p-sprøyte, plaster, p-stav, kondom osv.... Man hører alltid om det... Jeg tror vi bare må prøve oss frem jeg jenter! [:)] Ingen er like! [;)]

jeg vil bare fortelle min historie med p-sprøyte...... ikke for å skremme men for å opplyse om flere sider...

jeg gikk på den i 3 år, var vel ca 17 når jeg startet.. har hele liver vært plaget av menssmerter utav en annen verden og fikk p piller tidlig.. så hørte jeg om denne sprøyta og tenkte den måtte jeg prøve.. jeg mistet mensen helt, og ble veeeeeldig hoven rundt magen og hormonell men det varte ikke lenge.. dette rundt mensen.. men etter 1,5 år ble jeg større og mer hormonell men tenkte at så lenge smertene ikke kom var alt bra..
jeg sluttet når jeg var ca 20 og fikk beskjed at innen 1 år var kroppen seg selv igjen.. men mensen kom aldri tilbake, og etter 1 år gikk jeg til lege..jeg fikk konstantert pcos, og årsaken var sprøyta, den har ødelagt hormonene mine og jeg fikk beskjed om at jeg aldri ville kunne få egne barn uten hjelp!!
Dette ødela meg som 21åring med et veldig ønske om barn!
Vi prøvde ulike medisiner, men legen sa til slutt at jeg måtte bare vente å se om hormonene fra sprøyta kanskje forsvant etterhvert.. i 7 år gikk jeg rundt med uregelmessig mens, noen ganger kun 2 i året, hovnet myyye opp i magen, og smerter uten like hver mnd. gikk til flere spesialister men de visste lite om sprøyta og hvordan den påvirket oss damer, og flere sa de ikke gav den ut til kvinner uten barn lengre...
til slutt bestemte jeg meg for å prøve prøverør.. bestillte time på medicus i trondheim, men der var det å en expert på pcos, og hun visste mye om p-sprøyta.. hun satte meg på en primolut kur, dvs fremprovoserte en blødning og satte meg på metformin.. innen 3 mnd hadde jeg fått regelmessig mens og ble gravid etter 6mnd [:)][:)] desverre mistet jeg, men ble gravid heelt uten medisiner like etter[:)][:)]..

Men poenget her er snakk med experter og ikke bare ta den sprøyta for god fisk!!! jeg kan aldri slutte på medisin.. og et liv uten mens og opphopning av hormoner er IKKE å anbefale!!

Back
Topp