ang Celleprøver

Niceday

Forumet er livet
fikk ett brev for en stund tilbake om at celleprøven jeg tok i des 2007 ikke var helt bra (husker ikke ordrett hva som stod), og at jeg måtte inn å ta en ny prøve....også at den var registrert i kreftregisteret....

noen som vet hva dette kan bety?? har fått ordnet så får tatt ny prøve på mandag.....men synes d er ekkelt å ikke vite....[&:]

hmm.. kan jo være en celle forandring.. det kan man ha noen ganger uten at det farlig. men de vil jo gjerne ha deg tilbake for å se om det har normalisert seg.
Så lurt å få sjekka det da.

Mamma hadde celleforandriger da hun skulle ha meg å da ville legene hun skulle ta abort, men hun nekta og ting normaliserte seg igjen og alt er fint nå[;)]

Er også veldig ofte at de ber en komme inn til ny celleprøve fordi det ikke var godt nok materiale på den prøven som ble tatt..

Fikk et sånt brev og fikk helt hetta, ringte til legen som kunne berolige meg med at dersom det hadde vært noe alvorlig ville hun ikke bare sendt meg et brev, da ville hun kontaktet meg direkte via tlf...

ok...var ikke legen som sendte, men fra kreftregisteret....sto at jeg skulle kontakte lege for å ta ny prøve....
er fortsatt under 25 så blir ikke kallt inn egentlig, tok en i des 07 når jeg satte inn spiral....da var d 4mnd siden jeg fødte minsten....

nei, vi får satse på d ikke var noe skummelt - er langt nok nede fra før så tenkte mitt når brevet kom i posten[&:]

ORIGINAL: Lissyjane

Å[8|] Trodde det var legen. Er sikkert ikke noe skummelt! Skal krysse fingrene for deg[:)]
takk takk[:)] blir hvertfall sjekka på mandag....sammen med resten av meg - føler meg slik [:'(] om dagen....

ORIGINAL: Vero_

ORIGINAL: Niceday

fikk ett brev for en stund tilbake om at celleprøven jeg tok i des 2007 ikke var helt bra (husker ikke ordrett hva som stod), og at jeg måtte inn å ta en ny prøve....også at den var registrert i kreftregisteret....

noen som vet hva dette kan bety?? har fått ordnet så får tatt ny prøve på mandag.....men synes d er ekkelt å ikke vite....[&:]

Også har du ikke fått vite noe før nå??
Står ikke et nr du kan ringe da??

nei, fikk brevet nå.....vet ikke om d står noe nr, brevet ligger hjemme og jeg er på jobb..

Jeg fikk et lignende brev. Men hos  meg var det pga at de ikke hadde fått med seg alle cellene!

Det kan være at forrige celleprøve viste små forandringer i livmorhalsen;gjør ofte det i svangerskap og rett etter, men for å være sikker tar man nye prøver til de viser normale verdier. hvis de fortsetter, 3-5 prøver viser forandringer(varierer etter celleforandringens karakter), kan de gjøre et lite inngrep hvor de skraper bort den delen av cellene i livmorhalsen som har unormal celledeling. Dette for å forebygge livmorhalskreft, samt for å kunne oppdage kreftutvikling tidlig.....

Vær glad de tar deg på alvor[:)], selv om det ikke trenger å bety noe alvorlig. Spørr gjerne legen din neste gang du er der.... Lykke til videre

Back
Topp