Ang bytte av sykehus, ivf

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Forsøk nr 3 ble avbrutt etter at egget de fikk ut ikke overlevde natta.

Vi har tidligere fått ut 5 og 6 egg, men bare 1 siste runde etter bytte av medisin. Dette var forsøk nr 3, og de var usikre på om vi får forsøket på nytt, til tross at vi ble gravide første runde (mistet) og har fått ut flere egg i ettertid. Får samtale med lege i løpet av kort tid slik jeg skjønte det.
Dersom vi får ta forsøket igjen vurderer vi å bytte sykehus for siste runde. Vet noen hvordan man gjør dette, er det sykehuset eller vi som gjør det? Og må vi stå i ny kø?

Hvis du går offentlig så teller ikke et avbrutt forsøk. Dermed har du et tredje forsøk igjen. Når det gjelder bytte av sykehus er jeg litt usikker, men vil tro du må stå i kø igjen ja.

Vi byttet sykehus i år etter at vi flyttet. Dette var da offentlig. Ba om kopi av hele journalen fra første sykehus og sendte det inn til nytt sykehus. Måtte deretter fylle ut en del skjemaer hos det nye, men stod så i kø til nytt uttak akkurat som alle nye pasienter. Ville ringt det sykehuset dere vurderer og pratet med dem ang. fremgangsmåten og ventetid. Men i utgangspunkt er det fritt sykehusvalg, så ingen problemer å bytte sånn sett.

Hvis du går offentlig så teller ikke et avbrutt forsøk. Dermed har du et tredje forsøk igjen. Når det gjelder bytte av sykehus er jeg litt usikker, men vil tro du må stå i kø igjen ja.
Jeg trodde ikke det jeg heller. Ikke før de sa at de vurderer å la forsøket telle siden de bare fikk ut ett egg den runden..
Kø må jeg i uansett :) Takk for svar!

Back
Topp