Ang. Bryllup

indigo85

Elsker forumet
Hva forventer dere av foreldrene deres når det kommer til bryllup

Forventet overhodet ingenting av mamma. Det var jeg som skulle gifte meg. Mitt valg. Da blir det feil å forvente noe av henne, synes jeg. 

Ingenting, men kommer aldri til å gifte meg :p Men skal jeg det, forventer jeg kun en bra gave:p

Selv forventer jeg ingenting, men jeg har en søster og hennes forloved som forventer at foreldrene skal betale for bryllupet. Fra gamelt av er det jo sån at brudens foreldre skal betale brylluper eller om de skal betale for maten og den andre familen for drikka (husker ikke helt). Men jeg har alltid tenkt sån at det er vi som skal ha bryllupet og da er det også vi som skal betale. Hvis foreldre har lyst til å bidra litt så hadde det bare hver koselig[:)]

Jeg forventet ingenting fra mine. Var jo vi som skulle gifte oss, ikke de. Men, snille, snille foreldrene mine betalte litt likevel.

Forventer ikke at de skal betale noe, men kommer ikke til å nekte hvis de vil hjelpe til (kommer ikke til å spørre).

Hadde ikkje forventa noke av dei .... Dette e noke me hadde kommen te å betalt sjølve .... Hadde jo sjølvsagt ikkje sagt nei til den hjelpen dei hadde tilbydd ... [:)]
Men no har me ingen bryllupsplaner ..ingen av oss vil gifta oss ...for øyeblikket ...

jeg svarte forvnter litt, men det er fordi de har sagt at, selvfølgelig skal vi betale til ditt bryllup....

Ikke at jeg er forlovet altså...

Håper de vil betale litt iallfall.. Og det tror jeg iallfall mine foreldre kommer til å gjøre.

Personlig synes jeg det er helt feil å forvente bidrag med mindre det har blitt bidratt til søsken tidligere. Da synes jeg faktisk man har lov til å forvente hjelp så lenge man ikke har fått økonomisk støtte til andre ting tidligere.

Vi fikk bidrag fra både mine og hans foreldre, men jeg var også sånn at det var vårt bryllup, så de fikk ikke så mye medbestemmelse av den grunn.

Forventer ingenting, menhadde jo håpa de skulle hjelpe til litt... mendet blir nå uansett ei problemstilling jeg aldri kommer opp i da sambo bare går med på å gifte seg hvis vi gjør det hos sorenskriveren uten noe form for selskap etterpå.. 

forventer ingenting er jo ikke de som skal gifte seg eller som har bestemt det om jeg eventuelt skal gifte meg..

Men jeg kjenner foreldrene mine godt nok til å vite at de hadde nok gitt mer enn de sikker egentlig har råd til..
Tror de betalte rundt 30 000 når min søster giftet seg..

Har null forventninger til hverken hans eller mine foreldre når det kommer til økonomisk støtte til bryllup. Her vil ikke jeg forlove meg før vi har råd til bryllupet, for da kommer jeg til å bli totalt oppslukt av det tror jeg [:D] Så her skulle vi egentlig starte å spare øremerkede midler for litt under 2 år siden, og så ble jeg plutselig gravid istedet. Så da ble planene lagt ganske så mye på vent.. Dessverre.. Men jeg har et håp om å være forlovet og gift før 10årsdagen vår [;)]

Jeg forventet ingenting av noen foreldre. Jeg synes man skal ha det bryllupet man har råd til.

Vi forventet det litt på en måte... Hadde vært helt greit om de ikke hadde ønsket å bidra, men begge sider har det økonomisk romslig, så vi var ganske sikker på at det "i boks"[;)] Ikke misforstå nå, for vi hadde fint hatt råd til å betale hele, men takker så klart ja til litt hjelp.

Til sammen dekker de ca litt mer enn to tredjedeler, og vi resten[8D] (Og det er inkludert alt fra kjole, middag, fotograf osv...)

ORIGINAL: Bella_

jeg svarte forvnter litt, men det er fordi de har sagt at, selvfølgelig skal vi betale til ditt bryllup....

Ikke at jeg er forlovet altså...

Signerer denne[;)]

Forventer absolutt ingenting. Skal ikke gifte oss før vi har råd selv.

Forventer ingenting, men håper de har mulighet til å hjelpe til litt da[:)]

Mamma og pappa (spesielt mamma) gjorde det veldig klart for oss før vi i det hele tatt var forlovet at NÅR vi en gang skulle gifte oss så skulle de være med og betale halve bryllupet, for det hadde de gjort for begge brødrene mine tidligere..

Var vel mammas måte å hinte om at det var på tide å få litt fortgang i ting.. [:D] Det var da vi begge var ferdig utdannet og hadde fått oss jobb og bolig..

Back
Topp