ang. bostøtte

|Lica|

Forumet er livet
Fins det en grense på hvor høy husleien må være på? Altså hvis husleien er på for eks mer enn 6000 kr så får man ikke bostøtte?

ORIGINAL: jenta82

ORIGINAL: |Lica|

Fins det en grense på hvor høy husleien må være på? Altså hvis husleien er på for eks mer enn 6000 kr så får man ikke bostøtte?

man får bostøtte selv om man har dyr husleie,men de dekker bare inntil 5700kr

Aha.. [:)]
Da skal jeg ringe på en 3 roms leilighet i morgen til 6500 kr, også blir jeg kanskje nabo med Anni87[:D]

ORIGINAL: jenta82

man får bostøtte selv om man har dyr husleie,men de dekker bare inntil 5700kr

Aha.. [:)]
Da skal jeg ringe på en 3 roms leilighet i morgen til 6500 kr, også blir jeg kanskje nabo med Anni87[:D]

Ring,ring!!![:D][:D]

kommer an på hvor du bor..

min beregning er slik

Husleie 4500
Godkjent boutgift 4500
Trekk rimelig boutgift (Min inntekt * 16,5% ):12 = et beløp
bostøtte (min husleie minus beløpet over * 70%) = det jeg får utbetalt..
tipper de prosenttalla er faste satser de har - antakeligvis varierer de med hvor man bor...

men iallefall - hvis du tar inntekta di, og ganger med 16,5% og så deler det beløpet på 12 så får du et beløp..
så tar du husleia di og trekker det beløpet fra.. det svaret du da får ganger du med 70% og så får du antakeligvis hva du får i bostøtte...

ORIGINAL: Dollface™

kommer an på hvor du bor..

min beregning er slik

Husleie 4500
Godkjent boutgift 4500
Trekk rimelig boutgift (Min inntekt * 16,5% ):12 = et beløp
bostøtte (min husleie minus beløpet over * 70%) = det jeg får utbetalt..
tipper de prosenttalla er faste satser de har - antakeligvis varierer de med hvor man bor...

men iallefall - hvis du tar inntekta di, og ganger med 16,5% og så deler det beløpet på 12 så får du et beløp..
så tar du husleia di og trekker det beløpet fra.. det svaret du da får ganger du med 70% og så får du antakeligvis hva du får i bostøtte...

Samme talla sto det på brevet mitt også.

Back
Topp