ang. borre i tann. trenger råd!!

Eostre

Elsker forumet
uff sønnen min har fått ett stort hull i bakerste tann på høyre side, nede..føler meg som den elendige moren som ikke har klart å forhindre det[:(]
på mandag skal vi til tannlegen og han må nok helt sikkert borre..han er 5år og han forstår at han må gjøre det, men tror neppe han kommer til å sitte rolig på stolen og gape så lenge, han kommer sikker til å bli livredd når tannlegen begynner å borre! er det noen her som har erfaring med å ta med barn til tannlegen, altså ikke vanlig sjekk men borre, trekke osv? trenger noen gode råd!!

Uff da men det kan skje selv den beste..Ikke lett med de bakerste tennene..ofte er det dype furer i dem også..
jeg jobber i den offentlige tannhelsetjenesten..du får bearbeide han og snakke med han om det som skal skje..ellers så får du bare spille på tannlegen sitt lag..Vil han ikke så kan dere prøve igjen en annen gang..kanskje da med premedisinering..lykke til..

Morfaren min har vært tannlege i 40 år, og han sier at det er ikke så mye en bruker å gjøre med melketennene. Siden de byttes ut allikevel! Så det er ikke sikkert det blir så ille som du tror :)
Lykke til! :)

ORIGINAL: titta81

Morfaren min har vært tannlege i 40 år, og han sier at det er ikke så mye en bruker å gjøre med melketennene. Siden de byttes ut allikevel! Så det er ikke sikkert det blir så ille som du tror :)
Lykke til! :)

men han har veldig vondt så noe må de jo gjøre og det er en jeksel og de byttes vel ikke??

du får komme med alle positive vinkler og vise at du ikke er redd på hans vegne. få opp selvtilliden hans og vær positiv!

Jeg og mine søsken er omtrent hullfrie (minstemann slurvet som den eneste), men når det har vært legesjekker og slikt med mi så har det alltid hjulpet å komme med masse positivt for da er hun mye mere åpen enn hun i utgangspunktet er.[:)]

Lykke til hos tannlegen![:)]

Back
Topp